دانستنی ها
از این که سایت ما را انتخاب کردید متشکریم

با لینک مستقیم به همراه نسخه کم حجم

دانلود رایگان فیلم ضد گلوله با لینک مستقیم

کارگردان: مصطفی کیایی | موضوع: اجتماعی، کمدی

مدت زمان: 90 دقیقه | سال تولید: 1390

فرمت: MP4 + MKV | حجم: 404 + 822 مگابایت

خلاصه فیلم:
داستان این فیلم مربوط به اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است که قصه مردی حدود 50 ساله در تهران را روایت می‌کند که مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی بوده و در اثر یک اتفاق در می‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.

بازیگران:
مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی، سعید آقاخانی، امیر عزیزی، بهشاد شریفیان و…

 

(دانلود نسخه کم حجم 404 مگابایتی)



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 18 دی 1398برچسب:, :: 19:29
حسین و رضا

Folder Lock مجموعه نرم افزاری کاملی برای محافظت از اطلاعات شما می باشد. شما توسط این نرم افزار می توانید از تمامی فایل های شخصی خود به صورت های مختلف ، محافظت کنید. استفاده از Folder Lock روی کامپیوتر و درایوهای قابل حمل امکان پذیر بوده و حتی می توانید به صورت انتخابی ، یک نسخه پشتیبان از فایل های محافظت شده را روی یک مرکز ذخیره سازی آنلاین ، قرار دهید. Folder Lock ترکیب کاملی از 7 نرم افزار امنیتی مختلف می باشد که شما توسط آنها می توانید با استفاده از روش های رمز گذاری و مخفی سازی 256bit ، فایل های مهم خود را از دسترس دیگران دور نگه دارید و حتی آنها را با سرعت بالا روی یک محل ذخیره سازی آنلاین ، به عنوان یک نسخه پشتیبان قرار دهید و یا آنها را روی دستگاه ها و درایوهای ذخیره سازی قابل حمل بفرستید. شما با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود که روی فایل ها ، پوشه ها و درایوها قفل گذاشته ، اطلاعات شخصی خود را محافظت کرده و یا فایل ها را برای همیشه پاک کرده و از روی تاریخچه ویندوز خود نیز بردارید. این نسخه از نرم افزار دارای تنظیمات امنیتی جدیدی است که تاکنون مانند آنها را ندیده اید. امکاناتی مانند رمزگذاری حرفه ای برای نرم افزارها ، حالت عملکرد مخفیانه ، امنیت در برابر هک و امنیت خودکار از ویژگی های جدید این نرم افزار می باشند. Folder Lock با تمامی ویندوزهای Vista ، XP و Win7 و نسخه های 32bit و 64bit آنها سازگار می باشد. محافظت از دستگاه های یو اس بی و سی دی ، بک آپ گرفتن در شبکه ابری و تکه تکه کردن فایل ها از ویژگی های این نرم افزار می باشد.
برخی از امکانات نرم افزار Folder Lock v7.1.7 :
- سریعترین عملکرد رمزگذاری را می توانید با این نسخه از نرم افزار تجربه کنید.
- تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار از تمامی فایل ها و پوشه های موجود در صندوق نرم افزار ، به صورت اختیاری.
- امنیت در برابر دستگاه های قابل حمل.
- امنیت رمز گذاری در سطح نرم افزار.
- گزینه فعال سازی عملکرد مخفیانه.

Folder Lock

- از بین بردن دائمی فایل ها.
- پاک سازی تاریخچه.
- محافظت خودکار از نرم افزارها و تمامی فایل هایش.
- کیبورد مجازی برای جلوگیری از سرقت رمز عبور.
- استفاده آسان و رابط کاربری زیبا.


 

برای دانلود به ادامه مطالب بروید

 

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 18 دی 1398برچسب:نظر بده , :: 17:36
حسین و رضا

s5.picofile.com/file/8105256126/hoviate_man_faghat_music_blogfa_com_.mp3.htmlدانلود روی لینک کلیک کنید

 

 

http://www.1.dlrapsong.com/p/Full-Yas.jpg

 

 

 



           
دو شنبه 2 دی 1398برچسب:, :: 8:44
حسین و رضا

 

http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/03/23/635067177016798138.jpg

http://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/b3504__IMAGE634773695743809237.jpg

 

http://up.iranbiologists.com/images/y2xpzykybvpi15q4ssn.jpg

http://up.iranbiologists.com/images/xmhrnb5kbiqjx3n3hdjl.jpg

 

http://uc.niksalehi.com/images/7ckmrl9ltx4slhg3pn.jpg

 

 

http://www.pic.tooptarinha.com/images/jdyrhsllqmam1dsnp93j.jpg



           
چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 17:42
حسین و رضا

اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر که "بی نهایت" نام دارد بر روی سقف SkyPark که دهانه سه هتل مجلل است واقع شده و در نوع خود یکی از بزرگترین استخرها در جهان است. بطوریکه سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است (یعنی اگر برج بر روی زمین قرار گرفته باشد) ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه مطلب
[ دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ] [ 21:23 ] [ ابتهاج عبیدی ]
به گزارش پایگاه خبری تلگراف؛ این هتل بزرگ که هم اکنون در مراحله اولیه ساخت است، در دوبی ساخته خواهد شد.
 
نیمی از این هتل که به شکل دایره ساخته می شود، درون آب و نیم دیگر آن بیرون آب است. قسمت درونی دارای 21 اتاق با مساحت کلی 1000 متر مربع است.
عمق این قسمت هتل حدود 10 متر پایین تر از سطح آب است. در کنار این هتل زیرآب، مجموعه ای برای غواصی نیز ساخته خواهد شد.
 
Artist's rendering of the futuristic Water Discus underwater hotel planned for constructio...

ادامه مطلب
[ جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ] [ 22:21 ] [ ابتهاج عبیدی ]

شاید براتون جالب باشه که بدونید در فرودگاه استکهلم سوئد یک فروند بوئینگ 747 که دیگه بازنشسته شده به هتل تبدیل شده است. این هواپیما که پیشتر به یک شرکت هواپیمایی سنگاپوری تعلق داشت، در فرودگاه به حال خود رها شده بود که به این شکل داره از اون استفاده میشه که البته در نوع خودش هم جالبه هم بی نظیر ! 

این هتل بوئینگی دارای 25 اتاق یک تا 4 تخته، 9 دستشویی و یک سوئیت ماه عسل در اتاق خلبان آن است. در کل 72 تخت در هواپیما جاسازی شده و فقط سوئیت ماه عسل دارای سرویس اختصاصی است. دماغه هواپیما به سالن انتظار تبدیل شده و قسمت فرست کلاس اون هم به یک رستوران با 20 صندلی. هزینه اقامت در این هتل شبی 52 دلار کانادا است و برای دو تخته های لوکس 200 دلار. البته می توان با پرداخت 10 دلار فقط از داخل آن بازدید کرد !

از نکات جالب این هتل این هست که مهمانان اگر حوصله شان سر برود می توانند از درهای اضطراری خارج شده و روی بال هواپیما قدم بزنند! توماس کاسل یکی از مسئولان فرودگاه اورلاندا در استکهلم سوئد می گوید ما مجبور بودیم با این هواپیما کاری بکنیم. مسئله مهم این بود که به هتلی جدید اطراف فرودگاه هم نیاز داشتیم و به فکر افتادیم آن را به هتل تبدیل کنیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



           
چهار شنبه 3 مهر 1387برچسب:, :: 18:1
حسین و رضا

 

دستتان را می‌برید و یا زخم جزئی بر می‌دارید. بعد از این که به خوبی جای زخم یا بریدگی را ضدعفونی کردید مقداری پودر زردچوبه روی آن بریزید. این ادویه اجازه نمی‌دهد که زخم شما عفونی شود.
                
زردچوبه علاوه بر این که طعم خوبی به غذا می‌دهد و آن را خوش‌رنگ می‌کند خواص درمانی زیادی هم دارد.

به گزارش تبیان، تا حالا با دقت به نیمرویی که زردچوبه روی آن پاشیده شده است نگاه کرده‌اید؟ این بار دقت کنید. مانند یک تابلوی نقاشی است. این زیبایی و طعم مدیون ادویه‌ای است که در هر آشپزخانه پیدا می‌شود.

حتماً شما هم از این ادویه در بسیاری از خورش‌ها و غذاهایتان استفاده می‌کنید. زردچوبه علاوه بر این که طعم خوبی به غذا می‌دهد و آن را خوش‌رنگ می‌کند خواص درمانی هم دارد. برای آشنایی با خواص درمانی این ادویه‌ پرطرفدار با ما باشید.

زردچوبه: بدرود سرطان
 

همین زردچوبه‌ی خودمان دارای ترکیباتی است که خواص آنتی اکسیدانیِ بسیار قوی دارد. قدرت آنتی اکسیدانی زردچوبه نیز تمام قد در برابر سرطان می‌ایستد. محققان مطالعات زیادی روی زردچوبه  انجام داده و می‌دهند.

نتایج یکی از این پژوهش‌ها که روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان روده انجام شد نشان می‌دهد تومورهای موش‌هایی که زردچوبه مصرف کرده‌اند به میزان 60 درصد کاهش یافته است. این یک نتیجه‌ فوق‌العاده است. بررسی‌هایی که روی انسان‌ها انجام شد نیز خوشبختانه نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. پس برای پیشگیری از سرطان و سلامت بدنتان به تمام غذاهایتان زردچوبه اضافه کنید.

سلامت کبد: زردچوبه موثر است
 
اگر داروهای آنالژزیک (بی حسی) مصرف می‌کنید برای مراقبت از کبدتان حتماً زردچوبه را دریابید. البته حواستان باشد برای سالم بودن صرفاً نمی‌توان به یک ماده‌ی غذایی یا یک داروی خاص اعتماد کرد.
 
اگر از درد مفاصل (آرتریت، آرتروز و غیره) رنج می‌برید مصرف زردچوبه را بالا ببرید.
 
این ادویه به اندازه‌ داروهای ضدالتهاب و حتی بیشتر از آن‌ها موثر است
 
شما باید حواستان به همه‌ی چیزهایی که می‌خورید و می‌نوشید باشد. داشتن کبدی سالم نیز مستلزم این است که غذاها و نوشیدنی‌های سالمی میل کنید. وگرنه زردچوبه و یا هر ماده‌ی غذایی دیگر به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند.

زردچوبه برای کنترل کلسترول بالا
 
برگه‌ آزمایش خون را به دستتان می‌دهند: کلسترول خونتان بالاست! به همین سادگی خیلی از غذاها را نمی‌توانید با خیال راحت میل کنید. مدام باید حواستان باشد چرب، شور و شیرین نخورید. حتی مجبور می‌شوید سیگار را ترک کنید (البته این یکی خیلی هم خوب است). در این مواقع زردچوبه به دادتان می‌رسد.

مصرف این ادویه‌ خوش رنگ میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و شما را از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی حفظ می‌کند. البته باز حواستان باشد زردچوبه به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند. همین طور که از خواص آن بهره می‌برید سیگار را ترک کنید، هر روز نیم ساعت پیاده روی داشته باشید، غذاهای سالم و کم چرب میل کنید. خلاصه اینکه حواستان به سلامت قلب نازنینتان باشد.

زردچوبه و درد مفاصل
 
اگر از درد مفاصل (آرتریت، آرتروز و غیره) رنج می‌برید مصرف زردچوبه را بالا ببرید. این ادویه به اندازه‌ داروهای ضدالتهاب و حتی بیشتر از آن‌ها موثر است.

زردچوبه و زخم جراحت

 
دستتان را می‌برید و یا زخم جزئی بر می‌دارید. بعد از این که به خوبی جای زخم یا بریدگی را ضدعفونی کردید مقداری پودر زردچوبه روی آن بریزید. این ادویه اجازه نمی‌دهد که زخم شما عفونی شود.
 
از این گذشته زردچوبه باعث می‌شود خیلی زود جای زخم خوب شود. البته حواستان باشد اگر خدای نکرده تقریباً یک بند انگشت را بریدید و یا زخمتان عمیق است باید اورژانس خبر کنید و حتماً خودتان را به بیمارستان برسانید. در این گونه مواقع کار از زردچوبه و غیره گذشته است و حتی اگر انگشتتان را در ظرف زردچوبه هم فرو کنید تأثیری نخواهد داشت!

زردچوبه در جوار ادویه های دیگر
 
توصیه می‌کنیم به غذاهایتان زردچوبه به همراه کمی روغن و فلفل سیاه اضافه کنید. حتماً در قفسه‌های آشپزخانه ادویه‌های دیگری هم دارید مثل دارچین، میخک، خردل، زنجبیل، پاپریکا. در این صورت که عالی است. به تمام غذاهایتان از این ادویه‌ها اضافه کنید. خاصیت زردچوبه در جوار ادویه‌های دیگر بیشتر و بیشتر می‌شود. از هر موقعیت و غذایی برای استفاده از این ادویه‌ها استفاده کنید. خلاقیتتان را به کار بگیرید. بدنتان از شما ممنون خواهد شد.
 
اگر از طرفداران نوشیدنی‌های تهیه شده از سویا هستید به آن یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه اضافه کنید. حتی می‌توانید به شیر معمولی که می‌خورید نیز زردچوبه بزنید. در این صورت یک نوشیدنی فوق‌العاده میل کرده‌اید.
 
می‌توانید به اندازه‌ 2 سانتی متر زنجبیل تازه را به مدت 6 تا 7 دقیقه با یک قاشق چای‌خوری زردچوبه دم کنید. هر روز یک مرتبه از این نوشیدنی معجزه گر میل کنید. سالم بودن خیلی هم سخت و پرهیزینه نیست. مهم این است که بدانید چه می‌خورید و چه می‌نوشید. دور نوشیدنی‌های گازدار، انرژی زا و الکلی را خط قرمز بکشید تا بدن و کبدتان سالم بماند. به جای آن از این نوشیدنی‌های که گفتیم و یا چای دارچینی، زعفرانی و عرقیجات گیاهی استفاده کنید. به همه‌ غذاهایتان نیز مقداری زردچوبه افزوده و خودتان را از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها مصون کنید.


           
چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, :: 20:47
حسین و رضا

کرم ابریشم یا کرم پیله، که همان نوزاد پروانه است، از آن جهت اهمیت دارد که از آن ابریشم تهیه می‌شود.
رشد
کرم‌های ابریشم بسیار گرسنه هستند. آنها در تمام روز و شب از برگ‌های توت سفید تغذیه می‌کنند. از تخم درآمدن کرم‌های ابریشم ۱۰ روز طول می‌کشد. زمانی که رنگ سرش به تیرگی گرایید بدان معنی است که زمان آنست که پوست اندازی کنند. پس از طی ۴ مرحله پوست اندازی بدن آنها به آرامی زردتر می‌شود و پوست بدن مستحکم تر می‌شود، آنها در این مرحله تبدیل به شفیره می‌شوند. در مرحله شفیرگی کرم ابریشم شروع به تولید پیله می‌کند و بعد از شفیرگی تبدیل به پروانه می‌شوند.
ابریشم
پیله از ۳۰۰ تا ۹۰۰ متر ابریشم اولیه تشکیل شده‌است. این الیاف بسیار نازک هستند. برای تهیهٔ حدود ۵۰۰ گرم ابریشم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پیله مورد نیاز است. اگر به پیله اجازه رشد بیشتر داده شود این حشره با ایجاد سوراخی خود را از آن خارج خواهد کرد و با این سوراخ پیله دیگر قابل استفاده نخواهد برای جلوگیری از این موضوع آن را در آب گرم می‌جوشانند. این عمل باعث مرگ نوزاد می‌شود.
پرورش کرم ابریشم و اهمیت اقتصادی و اجتماعی آن در ایران
کرم ابریشم از زمانهای قدیم در مشرق زمین ، در مغرب و شرق آسیا در روی درختان توت بطور وحشی زندگی می کرد و از برگ درختان توت تغذیه می نمود . آنچه مسلم است این حشره اولین بار در چین اهلی شده است . سپس از چین به کره و ژاپن برده شد و به دنبال آن به هند و شوروی سابق راه یافت . اصولاً نوغانداری یک فعالیت روستائی می باشد که با حمایت دولت توسعه یافته است . فرش های ابریشمی ترکیه بسیار گرانبها بوده و منبع ارزی مناسبی برای این کشور می باشد . در ایران شکوفائی صنعت ابریشم از دوران ساسانیان شروع و در دوران صفویه به اوج خود رسیده است .
در حال حاضر در ایران سه کارخانه ابریشم کشی وجود دارد . در خصوص ویژگی های اقتصادی صنعت نوغانداری قابل ذکر است که سرمایه گذاری در این رشته در مقایسه با پاره ای از فعالیت های تولیدی کمتر بوده و زمان بازگشت سرمایه این رشته بسیار سریع است و کشت و کار توت در غالب خاکها و با کیفیت مختلف توپوگرافی و شرایط فنی متفاوت ، امکان پذیر است . هم چنین در توتستان ها نیاز شدید به ماشین آلات وجود ندارد و کشت توت در کنار کانال های آبیاری ، حاشیه رودخانه ها و آبراه ها و مزارع عملی است و ارزش افزوده فعالیت های پرورش کرم ابریشم قابل توجه و بازگشت سرمایه گذاری سریع است . این فعالیت امکانات تأمین مواد اولیه برخی از صنایع نساجی ، قالی بافی ، پزشکی ، نظامی و مخابراتی را فراهم می سازد .
از نظر اجتماعی پرورش کرم ابریشم علاوه بر ایجاد امکان استفاده از تمامی نیروهای فعال ، امکان بکارگیری بخش غیر فعال جامعه روستائی ، زنان ، کودکان و سالخوردگان را که توان کارهای کشاورزی را ندارند فراهم ساخته و حرفه ای است کارگر طلب و اشتغال زا . از طرفی این حرفه با فراهم ساختن منبع درآمد اضافی برای روستائیان از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری می نماید . براساس آخرین وضعیت موجود ، ایران با دارا بودن حدود 17000 هکتار توتستان و پرورش بیش از 200000 جعبه تخم نوغان محصول تولیدی پیله تر آن به 5000 تن رسیده است که این مقدار تولید موجب ایجاد درآمد جنبی برای بیش از 80000 خانوار روستائی شده که از این تعداد57 درصد سهم استان گیلان و 5/17 درصد سهم استان مازندران و 5/17 درصد سهم استان خراسان و 8درصد سهم سایر استانها می باشد .
مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی در زمینه پیله تر در سطح کشور بالغ بر 35 میلیارد ريال شده که سهم هر کشاورز نوغاندار حدود 437500 ريال می شود ( سال 1373 ) که این درآمد در فصلی از سال که هیچگونه منبع درآمدی نصیب کشاورز نمی شود در اختیار کشاورز قرار می گیرد و امید است که افزایش میزان پرورش آن به حدود بیست هزار تن پیله تر طی ده سال آینده پیله تر ، تعداد خانوار افزایش پیدا نموده و میزان تولید نخ ابریشم به سطح 3000 تن برسد . ..................

 



           
شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 13:14
حسین و رضا

ستاره شناسی

بنا بر درخواست یکی از خوانندگان این مطلب اختصاص دارد به نجوم و ستاره شناسی. ستاره شناسی علمی است که با مشاهده و توضیح وقایعی که در خارج از زمین و جو آن رخ می‌دهد سر و کار دارد. این علم منشا پیدایش و خواص فیزیکی و شیمیائی اشیائی که قابل مشاهده در آسمان بوده (و خارج زمین قرار دارند) و همینطور فرآیندهای منتجه از آنها را مطالعه می‌کند. در طی قسمتی از قرن بیستم ، ستاره شناسی به سه شاخه تقسیم شده بود: محاسبات نجومی ، مکانیک آسمانی و فیزیک نجومی.

                                 

ستاره شناسی از معدود علومی است که آماتورها هنوز در آن نقش فعالی دارند، خصوصا در کشف و مشاهده حوادث زودگذر. ستاره شناسی نباید با طالع بینی ، شبه علمی که با پیگرد مسیر اجرام آسمانی ، مبادرت به پیشگویی سرنوشت افراد می‌نماید اشتباه شود. این دو اگر چه در ریشه مشترکند، اما کاملا متفاوتند؛ ستاره شناسان روش علمی را پذیرفته‌اند، در حالیکه طالع بینها اینطور نیستند.

ستاره شناسی به چند شاخه تقسیم می‌گردد. اولین تقسیم بندی بین ستاره شناسی نظری و ستاره شناسی شهودی می‌باشد. مشاهده گرها روشهای مختلفی را برای جمع آوری اطلاعات درباره حوادث بکار می‌برند، اطلاعاتی که بعدا توسط نظریه پردازان برای ایجاد تئوریها و مدلهایی ، برای شرح مشاهدات و پیش بینی حوادث جدید بکار می‌رود. حوزه‌های مطالعه همچنین به دو طریق دیگر تقسیم بندی می‌شوند: موضوعی ، که معمولا به منطقه فضا (مثلا ستاره شناسی کهکشانی) یا مسائل اشاره شده (مانند تشکیل ستاره یا کیهان شناسی) بستگی دارد؛ یا به روش مورد استفاده برای گرد آوری اطلاعات (بطور مبنائی ، چه ناحیه‌ای از طیف الکترومغناطیس استفاده می‌شود). در حالیکه تقسیم بندی اولیه به هر دوی مشاهده گر و نظریه پرداز مربوط می‌شود، دومی مربوط به مشاهده گرهاست(نه کاملا) ، چون نظریه پردازها سعی می‌کنند از اطلاعات موجود در تمامی طول موجها استفاده کنند و مشاهده گرها اغلب بیش از یک منطقه از طیف را مشاهده می‌کنند.

فضا از کهکشانها ، منظومه‌ها ، ستارگان ، سیارات و بسیاری اجرام آسمانی دیگر انباشته شده است. عجایب و عظمت آنها به مراتب از تمامی دیگر پدیده‌های آفرینش بیشتر است. کهکشانها و ستارگان و بطور کلی پدیده‌های آسمانی انبوهی که عجیب و غریب می‌نماید وجود دارند، که پاره‌ای از آنها بوسیله دانشمندان شناسایی شده‌اند. مانند: کوتوله‌های سفید ، ستارگان نوترونی ، ستارگان هیپرونی ، کوازارها و دنباله دارها و سیاه چاله‌ها و ... .

در فضای قابل رویت برای ماده میلیاردها کهکشان جداگانه وجود دارد که بزرگترین آنها نظیر راه شیری و نزدیکترین کهکشان به نام اندرومیدا یا به قول عبدالرحمن صوفی امراة المسلسله که فاصله آن از ما تقریبا 1.5 میلیون سال نوری و قطر زاویه‌ای ان 3.5 درجه و قطر خطی‌اش در حدود 100 هزار سال نوری است و دارای تقریبا یکصد میلیارد ستاره است. هر کهکشان مجموعه‌ای از میلیاردها ستاره است که بعضی از آنها از خورشید بزرگتر و بعضی دیگر بطور قابل توجهی کوچکتر.

سحابیها

در جهان علاوه بر ستاره‌ها مقادیر زیادی گرد و غبار و گاز وجود دارد که ما بین کهکشانها پراکنده گردیده است. یعنی چگالی گاز در فضای بین کهکشانها فقط برابر 20 اتم در هر اینچ مکعب است. سحابیها به علت نور ستارگان مجاور خود قابل رویت هستند. به کمک تلسکوپ به ساختمان و ویژگی آنها می‌توان پی برد. بعضی از سحابیها نیز تاریک بوده و مانع عبور نور ستارگانی که در پشت آنها قرار دارند می‌گردند. قمرها اغلب از اجتماع و تمرکز دیسکهای غبار و گاز در پیرامون سیاره‌ها درست می‌شوند. شش سیاره از نه سیاره بزرگ هر کدام یک یا چند قمر دارند که به دور آنها می‌چرخند. تا به حال 45 قمر در منظومه شمسی کشف کردیده است.

سحابی دمبلی

سیارات

اجرام تقریبا کروی ، جامد و بزرگی هستند که به دور خورشید می‌گردند. بزرگترین آنها به نام مشتری است که جرمی معادل یک هزارم جرم خورشید را دارد. تا به حال سیستم سیاره‌ای نظیر آن چه به خورشید مربوط است، کشف نگردیده است. سیارات اجرام سماوی نسبتا سرد بوده و انعکاس نور خورشید باعث مرئی شدن آنها می‌گردد.

تشخیص سیارات از ستارگان در آسمان شب

  • سیارات با نور ناپایدار می‌درخشند، ولی نور ستارگان هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ روشنایی به سرعت تغییر می‌کند.
  • سیارات در آسمان حرکت کرده و محل آنها تغییر می‌کند، ولی ستارگان نسبت به هم دارا ی مکانهای تقریبا ثابتی هستند.
  • سیارات هنگام رصد با تلسکوپها بصورت قرص نورانی بزرگ دیده می‌شود، در صورتی که ستارگان بصورت نقاط روشن به نظر می‌رسند.
  • سیارات را می‌توان در نواحی باریکی از آسمان مشاهده کرد، ولی ستارگان را می‌توان در هر قسمتی از آسمان یافت.

سیارکها

سیاره‌های خرد ، اجرام جامد کوچکی هستند که به دور خورشید می‌چرخند و تفاوت آنها با سیارات در بزرگی آنها است. بزرگترین این سیارکهای خرد به نام سیرس می‌باشند، که قطرش برابر با 800 کیلومتر است. قطر اکثر آنها در حدود 3 کیلومتر می‌باشد. سیارکها نیز توسط انعکاس نور خورشید قابل رویت می‌باشند و آنها را بدون تلسکوپ نمی‌توان دید.

قمرها

قمرها اغلب از اجتماع و تمرکز دیسکهای غبار و گاز در پیرامون سیاره‌ها درست می‌شوند. شش سیاره از نه سیاره بزرگ هر کدام یک یا چند قمر دارند که به دور آنها می‌چرخند. تا به حال 45 قمر در منظومه شمسی کشف کردیده است.

ستارگان دنباله دار

ستارگان دنباله دار اجرام سماوی هستند که گه گاه ظاهر می‌شوند. هر ستاره دنباله دار از یک مسیر نورانی و دنباله طویلی تشکیل شده است. سر آن ممکن است به بزرگی خود خورشید و دم آن نیز در حدود چندین صد میلیون کیلومتر بوده باشد. هر ستاره دنباله دار با وجود اینکه صدها کیلومتر در ثانیه سرعت دارد برای یک چشم غیر مسطح همچون ما، بی حرکت به نظر می رسد. سرعت آنها را می‌توان از تغییر مکانش نسبت به ستارگان زمینه ثابت آسمان تعین کرد.


تا کنون نزدیک به هشتصد ستاره دنباله دار کشف و نامگذاری گردیده است. اکثر ستاره‌های دنباله دار از یک مدار بسته‌ای در حال حرکت هستند. چنین ستارگان دنباله دار اهمیت زیادی داشته و بعد از یک پریود به نزدیکی زمین آمده و مشاهده شده‌اند، که مشهورترین آنها ستاره دنباله دار هالی است. مدارهای ستارگان دنباله دار دیگر سهمی یا هذلولی است و به احتمال زیاد اینها فقط یک بار در مجاورت زمین ظاهر و رویت گردیده ، دور می‌زنند و سپس رفته و دیگر به نزدیکی زمین نمی‌گردند.

شهابوارها

اجسام جامد و ریز دیگری به اندازه ته سنجاق هستند، در فضا دیده می‌شوند. اکثرا گروهی از این شهابها به طرف زمین حرکت کرده و در جو آن به دام میدان مغناطیسی حاکم بر کره زمین می‌افتد. در اثر برخوردشان در فاصله 150 کیلومتری جو زمین و در اثر اصطکاک آن ، جسم سوخته و غبار آن به طرف زمین سقوط می‌کنند. نور حاصل شده از این برخورد را به نام شخانه می‌نامند. در واقع می‌شود اظهار کرد هر ساله چندین صد تن از غبار شخانه بر سطح زمین می‌نشینند. معمولا شهابها در فاصله 80 کیلومتری سطح زمین کاملا از بین می‌روند، ولی بعضی اوقات احتمال دارد که کاملا تحلیل نگردند و بصورت شهاب سنگ به سطح زمین برسند.

نامگذاری اجرام اعماق فضا

برخی اجرام غیر ستاره ای از جمله کهکشانها و سحابیها با عناوین رایجی نامیده می‌شوند، ولی برخی تنها با یک شماره مشخص می‌شوند. در سال 1774 شارل مسیه (1817 - 1730) فهرستی شامل 45 جرم آسمانی منتشر کرد و طی یک دهه بعد از آن به این تعداد افزود. نام هر یک از اجرام این فهرست متشکل از حرف ام (حرف اول مسیه) و یک عدد بدنبال این حرف است. نام بسیاری دیگر از اجرام آسمانی متشکل از ان. جی.سی و یک عدد است. این طرز نامگذاری در فهرستی که توسط ستاره شناس دانمارکی ، جان لودویک امیل دریر (1926 - 1852) ، منتشر شد، معرفی شده است. این فهرست ، فهرست عمومی نوین نامگذاری شده است.

سایت ناسا یک سیمولاتور منظومه شمسی (Solar system simulator) دارد که خیلی جالب است و به کمک آن می‌شود اجرام سماوی مختلف در منظومه شمسی را از دید ناظرین مختلف واقع بر هر کدام از این اجرام و همینطور سفینه های اکتشافی که در حال حاضر در منظومه شمسی هستند مشاهده کرد.



           
شنبه 16 شهريور 1387برچسب:, :: 17:20
حسین و رضا

<!---Start Cod Music By UP-IS.IR---></span><span style="font-size: 8pt" lang="en-us"></a></span></p>
<p align="center"><head><center><script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://up-is.ir/blog/ava/iran_sky16.js' ></script></center></head></p>
<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt"><a target="_blank" href="http://up-is.ir/blog/"><span style="text-decoration: none"><font color=#ff0000">کد موسیقی برای وبلاگ</font></span></a></font></p>
<p><!---End Cod Music By UP-IS.IR--->

 

کد آهنگ دلت با منه از محمد علیزاده,کد موزیک برای وبلاگ

برای نمایش و دریافت کد آهنگ به ادامه مطلب بروید …



           
چهار شنبه 23 مرداد 1387برچسب:, :: 17:18
حسین و رضا

میزان قند خون را تنظیم می‌کند

میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت  نقش مهمی دارد. مقدار قند خون بیماران دیابتی بیش از اندازه‌ی مجاز است، زیرا بدن آن‌ها انسولین کافی برای متعادل نگه داشتن قند خون را ندارد. در چنین بیمارانی علاوه بر تزریق انسولین و دارو درمانی، پیروی از برنامه‌ی غذایی کم‌چرب و کم قند نیز توصیه می‌شود.

سیب، مناسب‌ترین میوه برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود؛ چرا که تناسب متعادلی بین فروکتوز، گالاکتوز و ساکاروز دارد که البته بیماران دیابتی تا حد امکان باید از مصرف دو نوع قند اخیر اجتناب نمایند. میزان بالای فیبر غذایی (الیاف گیاهی) موجود در یک دانه‌ی سیب، موجب می‌شود تا سطح قندخون یا همان گلوکز خون ثابت بماند.

 

به هضم غذا کمک می‌کند

اگر سیب خام با پوست خورده شود، اندکی ملین و محرک دستگاه خواهد بود. فیبر یا الیاف ‌گیاهی موجود در سیب موجب می‌شود مواد غذایی به آسانی در طول دستگاه گوارش حرکت کنند. بنابراین افرادی که به طور منظم سیب مصرف می‌کنند، به تنظیم کارکرد دستگاه گوارش کمک بسیاری می‌نمایند. سیب به دلیل مزه‌ی خوب و هضم آسان، معمولاً پس از غذا مصرف می‌شود.

حضرت علی‌(ع) فرموده‌اند: «سیب بخورید؛ زیرا سیب معده را دباغی می‌کند». سیب ترشحات معده را مساعد و متعادل می‌سازد.

 

کلسترول بالای خون را کاهش می‌دهد

سیب، از معدود مواد غذایی است که کاملاً بدون کلسترول  می‌باشد و به کاهش میزان کلسترول خون (چربی خون) کمک می‌کند. تقریباً یک چهارم سیب از ماده‌ای به نام پکتین که فیبر محلولی می‌باشد تشکیل شده است. پکتن موجود در میوه‌ی سیب باعث کاهش میزان کلسترول بد (LDL) خون از طریق کاهش جذب چربی می‌شود. هم زمان، پکتین میزان کلسترول خوب(HDL)  شما را که برای مصارفی مانند تولید هورمون‌ها مورد نیاز هستند، افزایش می‌‌دهد. افزایش میزان HDL منجر به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

نتیجه‌ی بررسی‌هایی که در مورد انسان تاکنون انجام شده است نشان می‌دهد کهمصرف روزانه 300 تا 400 گرم سیب، کلسترول خون را به میزان 10 تا 20درصد پایین می‌آورد و می‌توان در رژیم‌های لاغری از آن استفاده نمود.

افرادی که می‌خواهند یا مجبورند لاغر شوند، می‌توانند با استفاده از سیب به هدف خود برسند. مصرف سیب به دلیل رایحه‌ی خوش آن لذت بخش است. سلولز و پکتین موجود در این میوه، قدرت سیر‌کنندگی زیادی دارد.

پکتین در معده با جذب آب متورم می‌شود و در نتیجه فرد احساس سیری می‌کند. به‌طور کلی مصرف سیب به عنوان قسمتی از رژیم لاغری بسیار سودمند است. خوردن سیب به طور ناشتا، رژیم غذایی مناسبی برای لاغری محسوب می‌شود.

 

 

به سلامتی قلب کمک می‌کند

سیب مقوی قلب است. از سیب همواره به عنوان داروی ضد سکته‌ی قلبی  یاد شده است. مصرف تقریباً 2 عدد سیب میزان کلسترول خون (چربی خون) را کاهش می‌دهد و از بروز سکته‌ی قلبی پیشگیری می‌کند. ویتامین‌های A  ، C و E ، پلی فنول و مواد گیاهی ثانویه ی موجود در سیب، از قلب و عروق محافظت می‌کند.

 

از بروز عفونت پیشگیری می‌کند

سیب به وسیله‌ی مواد معدنی موجود در آن، برای سینه و مجاری تنفسی بسیار سودمند است.

بررسی‌ها نشان‌گر این است که کسانی که بیشتر سیب مصرف می‌کنند کمتر دچار سرماخوردگی  یا عفونت‌های قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شده و معمولاً کمتر بیمار می‌شوند. برخی بر این باورند که آب سیب ویروس‌های عفونت‌زا را از بین می برد.شیره‌ی سیب اثر مفیدی در رفع سرماخوردگی، گرفتگی صدا، سرفه‌، بیماری‌های سینه و حالات عصبی دارد.

 

سرشار از ویتامین است

سیب سرشار از ویتامین‌های E، B12 ، B2 ، B1 ، A و   اسید پانتوتونیک، نیاسین، بیوتین، اسید فولیک  و کولین است. مقادیر این ویتامین‌ها در انواع گوناگون سیب متفاوت است. پوست سیب حاوی کاروتن می‌باشد. تقریباً نیمی از ویتامین C  در پوست سیب وجود دارد و سیب‌های کوچک در مقایسه مقدار بیشتری پوست دارند. انواع سیب منابع بسیار خوبی برای تأمین ویتامین C محسوب می‌شود. سیب دارای مقدار بسیار ناچیزی ویتامین K است.

 

برای خوش طعم کردن غذا می‌توان از آن استفاده کرد

از سیب می‌توان در تهیه‌ی انواع غذاها (به منظور شیرین کردن آن‌ها) و نیز در تهیه‌ی انواع سالاد و شیرینی‌جات استفاده نمود.

هم‌چنین می‌توان به عنوان افزودنی برای انواع و اقسام غذاها از آن استفاده کرد.

نویسنده و پژوهشگر: وحید عرفانی- کارشناس بهداشت

 



           
چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 11:43
حسین و رضا

<!---Start Cod Music By UP-IS.IR---></span><span style="font-size: 8pt" lang="en-us"></a></span></p>
<p align="center"><head><center><script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://up-is.ir/blog/ava/iran_sky11.js' ></script></center></head></p>
<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt"><a target="_blank" href="http://up-is.ir/blog/"><span style="text-decoration: none"><font color=#ff0000">کد موسیقی برای وبلاگ</font></span></a></font></p>
<p><!---End Cod Music By UP-IS.IR--->

 

کد آهنگ وقتی میای از علی لهراسبی,کد موزیک برای وبلاگ




           
چهار شنبه 23 مرداد 1387برچسب:, :: 9:48
حسین و رضا

<!---Start Cod Music By UP-IS.IR---></span><span style="font-size: 8pt" lang="en-us"></a></span></p>
<p align="center"><head><center><script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://up-is.ir/blog/ava/iran_sky22.js' ></script></center></head></p>
<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt"><a target="_blank" href="http://up-is.ir/blog/"><span style="text-decoration: none"><font color=#ff0000">کد موسیقی برای وبلاگ</font></span></a></font></p>
<p><!---End Cod Music By UP-IS.IR--->

 

کد آهنگ سوال از بهنام صفوی,کد موزیک برای وبلاگ




           
چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 9:43
حسین و رضا

لیمو عمانی همان لیمو ترش معمولی خشک شده است . اما شهرت آن به اسم لیمو ” عمانی ” به دلیل این است که شهر عمان پایتخت کشور اردن معروف ترین نوع لیمو را دارد . کشورهای اردن، لبنان و فلسطین بین سایر کشورها از نظر محصولات مرکباتی ، بسیار به نام هستند و طعم و عطر این محصولاتشان مثل پسته دامغان یا سیب اهر و یا زعفران قائن و خربزه مشهد!! شهرت جهانی دارد. ولی بعضی ها به اشتباه، این لیمو را لیموی عمانی می نامند. چنانکه میدانید کشور عمان فاقد هر نوع محصولات مرکباتی معروف است و زیتون این کشور بسیار معروف است !‌

در مورد استفاده از لیمو عمانی نیز همانطور که قبلا توضیح داده ام، بهتر است به جای سوراخ کردن پوست لیمو با چنگال، لیمو را با چاقو از وسط ببرید و هسته های آن را خارج کنید و به همین صورت داخل خورش استفاده کنید تا به جای طعم پوست لیمو ، از طعم و عطر خود لیمو بهره مند شوید .

بعضی ها نیز از گرد لیمو عمانی استفاده می کنند که در بعضی از خوراک ، باعث کدر و تیره شدن رنگ خوراک میشود . و معروف ترین روش استفاده از لیمو عمانی نیز همان روش خیساندن در آب ولرم و بعد سوراخ کردن پوست لیمو و استفاده از آن داخل خورشهاست که راجع به این موضوع قبلا کاملا توضیح داده ام . در این روش بیشتر از آنکه عطر و مزه لیمو داخل خورش شود ، خورش مزه پوست لیموی خشک شده میگیرد و روش زیاد جالبی به نظر نمیرسد . (( البته با نهایت احترام به پیشکسوتانی که همچنان از این روش استفاده می کنند عقیده و تجربه و تحقیقات شخصی را بیان کردم ))

ولی خوب در هر صورت از هر کدام از روشها که استفاده می کنید ، دقت داشته باشید که لیمو عمانی در خورش بیشترین مقدار چربی را به خود جذب میکند و بهتر است هنگام میل کردن غذا ، از خوردن لیموی داخل خورش صرف نظر کنید .



           
چهار شنبه 23 مرداد 1387برچسب:, :: 9:41
حسین و رضا



دانستنی های جالب در مورد آب

 

دانستنی های جالب در مورد آب

 


شنیده ایم که می گویند هر کس روزی یک سیب بخورد، دیگر نیازی به دکتر پیدا نمیکند. اما 8 لیوان آب در روز چه نفعی برای ما دارد؟ صرفنظر از نفخ شکم، آب مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. هر سلول از بدن ما برای درست عمل کردن به آب نیاز دارد و هر عمل متابولیک در بدن نیز تشنه ی آن است.


تقریباً %55 تا %75 از حجم بدن از آب تشکیل شده است، و اگر آبی که در روز از طریق نفس کشیدن، عرق کردن و ادرار از دست می دهیم را حدود 8 لیوان فرض کنیم، ضروری است که بخواهیم این میزان را با خوردن آب دوباره جبران کنیم.


در این مقاله می خواهیم شما را 5 نکته درمورد آب آشنا کنیم تا شاید مشوقی باشد برای اینکه 8 لیوان آب در روز را با کمال میل بخورید!

 


1. کارایی مغز را بالا می برد


اگر یادتان نمی آید که در مقدمه ی این مقاله چه نوشته بود، احتمالاً مغزتان خشک شده است.

از آنجا که تقریباً %80 از بافت مغزی از آب تشکیل شده است، ضروری است که آب کافی به آن برسانید. آزمایشات بالینی نشان داده است که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند.


منطق پشت این مسئله کاملاً واضح است: اگر آن ماده را از مغزتان کم کنید، گرفتار مشکلات عملکردی می شوید. این مثل راندن ماشین بدون بنزین است.

در مغز، آب مایعاتی را که پروتئین و آنزیم ها را حمل می کنند را رقیق می کند، و به رساندن این مواد به مقصد کمک می کند. وقتی آب بدن کم می شود، این مایعات برای رساندن بار خود کندتر می شوند و عملکرد مغز نیز آسیب می بیند.

همچنین آب باعث از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث خرابی سلول ها در مغز میشود را از بین می برد.

 


2. از بسیاری از بیماری های خطرناک جلوگیری می کند


ورم مفاصل، سرطان و بیماری های قلبی، بیماری هایی خطرناک و جدی هستند که میلیون ها نفر را گرفتار می کنند، اما شما می توانید با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید.


آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف و نرمه استخوان و مایع زلالی، مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد که باعث چرب کردن محیط می شود، است. وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.


همچنین وقتی میزان کافی آب در سیستم ما باشد، گرچه باعث می شود مجبور شویم تند تند به دستشویی برویم، اما بدن از سموم پاک می شود. اگر این سموم کمتر در بدن ما باقی بمانند، احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می یابد.


آب نه تنها کمک می کند تا سموم از بدن دفع شوند، نمک اضافی بدن را نیز دفع میکند. تحقیقات نشان داده است که وجود نمک زیاد در بدن باعث بالا رفتن فشار خون شده که این هم منجر به بروز بیماری های قلبی می شود.

 


3. به کاهش وزن کمک می کند


اگر گرسنه هستید، سعی کنید شکمتان را با آب پر کنید. آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند.

همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.


از آنجا که همه ی عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود. آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه ی خود کالری سوزی می کند.

تحقیقات نشان داده است که پس از خوردن دو لیوان آب، 10 تا 40 دقیقه طول می کشد تا متابولیسم بدنتان شروع شود. و وقتی متابولیسم آغاز شد، شما %30 سریعتر کالری می سوزانید.

تحقیقات نشان داده است که اگر آب مصرفی خود تا 6 لیوان در روز بالا ببرید، 5.3 پوند در سال کم خواهید کرد.

 


4. کرم خوردگی دندان را برطرف می کند


می گویند که یک لبخند با آینه یک تومان هم خرج ندارد، اما میلیون ها تومان می ارزد. پس محافظت از دندان ها واجب می شود.

می دانیم که تامین آب مورد نیاز بدن، به تولید مایعات مختلف در بدن کمک می کند، مثل بزاق دهان که باعث از بین بردن کرم خوردگی دندان ها می شود.

پوسیدگی دندان از تولید اسید ایجاد می شود که مینای دندان را می خورد، اما بزاق دهان این اسید را خنثی می کند. همچنین حاوی مواد معدنی خاصی است که به بازسازی دندان ها کمک می کند.


اگر میزان کافی آب به بدنتان برسانید، و کمتر شکلات و آبنبات بخورید، مطمئن باشید که دندانهایی سالم خواهید داشت.

 


5. نوشیدن آب زیاد ضرر دارد


نوشیدن میزان معین آب در روز ضروری است اما نیازی به زیاد کردن این میزان نیست. کاری که باید بکنید جبران میزان آبی است که از دست می دهید.

یک فرد متوسط روزانه حدود 2 تا 3 لیوان آب از تنفس، و 1 لیوان دیگر از طریق عرق کردن از دست می دهد. اگر 3 تا 4 لیوان نیز به طور تقریبی از طریق ادرار دفع کند، بدن حدوداً به 8 لیوان در روز آب نیاز پیدا می کند.

شما باید همان میزان آبی که در روز از دست داده اید، را برای بدن دوباره تامین کنید نه بیشتر.

اگر بیشتر از میزان مورد نیاز آب به بدن برسانید، تعادل سدیم در بدن از بین می رود که منجر به مشکلات گوارشی، حملات ناگهانی و حتی بیهوشی می شود.

 


آب بخورید، سالم بمانید!

 

آب برای بدن شما ضروری است، و بدون آن فعالیت های بدن شما دچار مشکل می شود. پس اطمینان یابید که میزان کافی آب به بدنتان برسانید تا سلاامتی بدنتان تامین شو



           
سه شنبه 22 مرداد 1387برچسب:, :: 18:52
حسین و رضا


1. کوچک ترين سگ جهان 
 


برترین ها:

اين سگ کوچک  فقط 1.4 پوند وزن و 4.9 اينچ قد دارد و در ماساچوست آمريکا زندگي مي کند. اين رکورد قبلاً متعلق به سگ ديگري به نام دانکا بود که در اسلواکي زندگي مي کرد و 5.4 اينچ قد داشت. اما داکي توانست اين رکورد را بشکند و اسم خودش را به عنوان کوچک ترين سگ دنيا به ثبت برساند. کوچک ترين سگي که تا به حال وجود داشته است يک سگ 2.8 اينچي از نژاد يورک شاير بوده است.



2. کوچک ترين مار جهان

 

 Leptotyphlops carlae کوچکترين گونه مارها است. طول مارهاي بالغ اين گونه کمتر از 4 اينچ است و قطر آنها تقريباً  به اندازه قطر رشته هاي اسپاگتي است. اولين بار بلير هدجز اين مارها را در جزيره اي واقع در درياي کارائيب کشف کرد.



3. کوچک ترين ماهي جهان

 

کوچکترين ماهي جهان نخستين بار در ژانويه 2006 در جزيره اي در اندونزي کشف شد. اين ماهي جزو خانواده ماهي کپور و کوچکترين مهره داري است که تا به حال شناخته شده است. اين ماهي ها Paedocypris progenetica ناميده مي شوند.



4. کوچک ترين اسب دنيا

 

صاحبان اين حيوان کوچکِ 17 اينچي، پُل و کِي گوسلينگ هستند که در زمينه پرورش اسب هاي مينياتوري فعاليت مي کنند. البته همه اسبهاي Tumbel¡na کوچکند اما اين اسب حتي نسبت به سايراسب هاي هم نژادش کوچک به نظر مي رسد.



5. کوچک ترين گربه دنيا

 

پيبل دو سال دارد و در ايلينوي زندي مي کند. وزن او 3 پوند و و قدش 6.1 اينچ است. نام اين گربه کوچک  در سال 2004 به عنوان کوچک ترين گربه دنيا در گينس به ثبت رسيد.



6. کوچکترين همستر جهان

 

پيوي همستر بسيار کوچکي است که وقتي تنها سه هفته داشت رشدش متوقف شد. وزن اين همستر کوچک  به زحمت به يک اونس (31.1035 گرم) مي رسد در حاليکه برادر و خواهرهايش به رشد خود ادامه دادند و قدشان به 4 الي 5 اينچ رسيد.



7. کوچک ترين آفتاب پرست جهان

 

 Brookesia Minima کوچک ترين گونه آفتاب پرست جهان است که  ماده هاي اين گونه از نرهاي آن بزرگتر هستند. آفتاب پرستي که در تصوير مشاهده مي کنيد تنها نيم اينچ طول دارد و در جنگل هاي باراني سواحل ماداگاسکار کشف شده است.



8. کوچک ترين مارمولک جهان

 

 Sphaerodactylus ariasae  نام علمي اين گونه است. اين مارمولک ها آنقدر کوچک هستند که  اگر بدنشان را حلقه کنند سايزي برابر يک سکه پيدا خواهند کرد، يعني مي توان گفت که اين مارمولک ها طولي معادل 16 ميلي متر يا سه چهارم اينچ دارند.



9. کوچکترين گاو دنيا

 

 Vehure cow نژادي کمياب از گاوهاي کوهاندار هندي است که قد آن به طور ميانگين بين 31 تا 35 اينچ (81 الي 91 سانتي متر) متغير است. در اين تصوير يکي از اين گاوها را در سن شانزده سالگي در کنار يک گاو دورگه ي 6 ساله مشاهده مي کنيد.



10. کوچکترين اسب ماهي جهان

 

اين موجود 16 ميلي متري از بيشتر ناخن هاي ما کوچک تر است! بعضي از آنها از اين هم کوچک ترند يعني فقط 13 ميلي متر طول دارند. اين موجودات کوچک در عمق 13 الي 90 متري آب هاي گرمسيري اقيانوس آرام زندگي مي کنند و نام علمي آنها den¡se H¡ppocampus است.



           
سه شنبه 22 مرداد 1387برچسب:, :: 18:16
حسین و رضا

<iframe src="http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/1Wt2k/vt/frame" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" height="360" width="640" ></iframe>



           
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 12:45
حسین و رضا

طلا فلزی است كه در حالت طبیعی درتمام سنگهای قشر زمین اعم از آتشفشانی و رسوبی همچنین در آب دریاها و اقیانوسها یافت می‌شود. مقدار تقریبی طلا در سنگهای آتشفشانی 62% قسمت در میلیون و در سنگهای رسوبی 15% قسمت در میلیون می‌باشد. طلای طبیعی توسط رنگ، خاصیت چكش خواری، وزن و خاصیت برش برداشتن از دیگر كانیها قابل تشخیص است. از فلز طلا بطور عمده بمنظور سكه زنی و تهیه شمش و پشتوانه ارزی استفاده می‌شود. طلا در تولید لوازم مختلفی بكار می‌رود كه جواهرات زینتی در صدر آنها قرار می‌گیرند.علاوه بر این امروزه، انواع آلیاژهای طلا در صنعت ارزش روزافزونی پیدا كرده است.


طلا یكی از چگال ترین فلزات است. مكعبی از طلا به ضلع یك سانتیمتر دارای وزنی برابر 19.25 گرم یا بیش از دوبرابر وزن یك سانتیمتر مكعب آهن است. طلای خالص آنقدر نرم است كه با ناخن می‌توان روی آن خراش انداخت. طلا در مقایسه با فلزلت دیگر از خاصیت ورقه و مفتول شدن بیشتری برخوردار است.طلا را می‌توان بصورت ورقه ای به ضخامت یكصدهزارم میلیمتر نازك كرد یا مفتولی از آن ساخت كه كه هر متر 0.0005 گرم وزن داشته باشد. نقطه ذوب طلا 1064.76 درجه سانتی گراد و نقطه جوش آن 2700 درجه سانتی گراد است. سختی این فلز بر حسب موس 3-2.5 و با مقیاس برینل مساوی 18.5 است.



عدم میل تركیب طلا با اكسیژن هوا و حفظ خواص ظاهری آن موجب رضایت خاطر طلا و جواهرسازان است بویژه آنكه با هر وسیله ای می‌توان روی طلا كار كرد و آن را در تمام فرآیندهای ساخت مصنوعات طبیعی بكاربرد.از آنجایی كه طلای خالص بسیار نرم است آن را با فلزات دیگر بصورت آلیاژ در می‌آورند. استفاده از طلا در جواهرسازی، ضرب مسكوكات و علوم و فنون مختلف دامنه روزافزونی پیدا كرده است.بیشتر طلاهایی كه تا كنون در سراسر دنیا استخراج گردیده در خزانه های دولتی و بانكهای بزرگ بمنظور موازنه پرداختهای تجاری با كشورهای خارجی نگهداری می‌شود.

رنگ بندی طلا


در بین رنگهای طلا زرد برای غالب طلا و جواهرسازان مقبولیت بیشتری پیدا كرده است و استفاده از آن متداول تر است. مصرف طلای سفید را معمولا برای الماس در نظر می‌گیرند زیرا از لحاظ همرنگی با آن توازن بیشتری دارد. طلای قرمز اكثرا همراه با طلای زرد بمنظور ایجاد تناسب در رنگ بكار می‌رود. طلای سبز رنگ نیز معمولا برای كاربرد قطعات جواهری كه آنتیك دارند مورد مصرف قرار می‌گیرد.


هرگاه در آلیاژ طلا با نقره كه رایج ترین آلیاژ است 50 تا 60 درصد نقره بكار رود رنگ طلا زرد مایل به سفید كه اصطلاحا طلای گبری گفته می‌شود، خواهد شد و چنانچه 25 درصد آن باشد رنگ آلیاژ حاصله سفید مایل به سبز می‌شود كه این هر دو در جواهرسازی كاربرد فراوان دارد. آلیاژ طلا با چند فلز دیگر كه اسامی آنها خواهد آمد به رنك سفید بوده و این آلیاژ از 80 درصد طلا، 16 درصد نیكل، 3 تا 4 درصد روی و گاهی 1 درصد مس تشكیل شده است. آلیاژ طلا و مس با 75 درصد طلا و 25 درصد مس كه رنگ آن مایل به سرخ می‌باشد در صنعت سكه سازی كاربرد داشته و مس در این میان نقش سخت كننده را دارا می‌باشد.


نكته مهم در اینجا این است كه طلای قرمز از طریق كاهش مقدار نقره و افزایش مس بدست می‌آید. طلای سبز با كاهش مقدار مس و افزایش مس بدست می‌آید. طلای سبز با كاهش مقدار مس و افزایش مقدار مقدار نقره تهیه می‌شود و طلایی كه بمنظور مینا كاری بكار گرفته می‌شود بایستی ترجیحا دارای مقدار اندكی روی باشد. گاهی نیز در تركیب طلای سفید 18 عیار به جای روی پالادیم بكار می‌رود. در یك طبقه بندی دیگر از نسبت درصد فلزات مختلف در آلیاژهای رنگی طلا ذكر گردیده كه برای تهیه سفید با عیار 18 می‌بایست 750 قسمت آن را طلا، 50 قسمت را نقره نقره و 200 قسمت را پالادیم درنظر گرفت یا اینكه 750 قسمت را طلا، 135 قسمت را نیكل و 85 قسمت را مس و 30 قسمت را روی انتخاب كرد.



آلیاژهای طلا



طلا و نقره به هر نسبتی با یكدیگر با یكدیگر تشكیل آلیاژ می‌دهند. هرگاه درچنین آلیاژی 60 - 50 در صد نقره بكار رود آلیاژی به رنگ زرد مایل به سفید تشكیل خواهد شد. هرگاه میزان نقره 25 درصد باشد آلیاژ حاصله سفید مایل سبز خواهد شد كه آلیاژ در طلا و جواهر سازی كاربرد زیادی دارد. آلیاژ طلا و مس با 75 درصد طلا و 25 درصد مس به رنگ به رنگ زرد مایل به سرخ در سكه سازی كاربرد دارد. طلای قرمز با افزایش درصد مس بدست می‌آید. طلای ارغوانی آلیاژی از 75.49 درصد طلا و بقیه آلومینیوم است و طلای آبی رنگ روشن حاوی 53.83 درصد ایندیوم و 46.17 درصد طلا می‌باشد. در هر صورت با تغییرات لازم در میزان درصد طلا و عناصر آلیاژی دیگر رنگهای متنوعی از طلا بدست می‌آید.



مقیاس عیار در حقیقت مقدار طلای خالص در 24 قسمت قسمت از كل فلز است یعنی اینكه عیار طلای 100 درصد خالص 24 در نظر گرفته می‌شود به عبارت دیگر واژه عیار بیامگر میزان خلوص آن در 24 قسمت می‌باشد. بهترین طلای تجاری كه در ساخت زیور آلات به كار می‌رود 22-14 عیار است. سكه های داخلی طلا عموما 21.6 عیار هستند یعنی در آنها 90 درصد طلا وجود دارد.


نسبت طلا را گاهی اوقات در هزار قسمت در نظر می‌گیرند با یك تناسب ساده می‌توان مثلا متوجه شد كه طلای 18 عیار در چند هزار است.


فرمول كاهش عیار



هنگامیكه قرار باشد از یك طلای پرعیارتر طلای كم عیارتر تهیه گردد بایستی مقداری فلز بار به آن اضافه شود تاعیار مطلوب بدست آید در این زمینه از رابطه زیر استفاده می‌شود:


M=mg(k2-k1)/k1

M وزن فلز بار برای تقلیل دادن عیار.
mg وزن طلا.
k1 عیاری كه مورد نظر است(عیار مطلئب).
k2 عیار موجود.



           
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 12:44
حسین و رضا

داریس" نام خرگوشی است که موفق شد لقب بزرگ ترین خرگوش جهان را به خود اختصاص دهد.

 به گزارش روزگار نو، وزن این خرگوش عظیم الجثه که 3 سال سن دارد، 16 کلیوگرم است. تنها غذای او هویج است. "داریس" که یک خرگوش انگلیسی است، توانسته توجه بسیاری از دام پزشکان را به خود جلب کند تا تحقیقات و بررسی هایی را بر روی او انجام دهند.


صاحب این خرگوش، خانم «آنت ادواردز» نام دارد. او پس از کسب این موفقیت، جشنی برگزار و همه دوستانش را در آن دعوت کرد. نام "داریس" وارد کتاب رکوردها "گینس" شد.
 
 
 
 
 



           
دو شنبه 21 مرداد 1387برچسب:, :: 21:6
حسین و رضا

مراقبت از محصولات چرمی

چرم از هر نوعی که باشد نیاز به مراقبت دارد تا عمر بیشتری داشته باشد .

۱)  اول آن را گرد گیری و خوب تمیز کنید .

۲)  حداقل ماهی یکبار با یک روغن گیاهی که  درصد شیمیایی کمتری دارد (روغن نارگیل) چرم را چرب کنید.

۳ )  حداقل ماهی یکبار با واکس چرم ، پوشاک یا کفش چرمی را واکس بزنید.

۴)  چرم را شب چرب کرده یا واکس بزنید و بگذارید تا صبح بماند ، نتیجه کار بهتر خواهد بود. زیرا چرمی که چرب کرده یا واکس زده اید بلافاصله بپوشید، در معرض گرد و خاک قرار گرفته ، غبار را به خود جذب می کند، و رنگ آن کدر خواهد شد. ضمناً اگر با پاک کردن گرد و خاک تمیز نشد مقداری کف صابون درست کرده با فرچه ای نرم پاک کنید و سپس با پارچه ای نرم و تمیز خشک کنید و صبر کنید تا چرم خوب خشک شود بعد آن را چرب کنید یا واکس بزنید. 

مراحل ساخت چرم

به طور کلی پوست خام پس از طی مراحل زیر به چرم تبدیل می شود:

مرحله خیساندن و شستشو

خیساندن پوست در حوضچه هایی که دارای پره جهت جابجایی پوستها است و یا در بالابان (درام) انجام می شود پوستهای نمک سود شده را در این مکانها قرار داده، آب سرد روی آنها جریان می دهند به این ترتیب نمک در آب حل شده، غلظت نمک در  فضای بین الیاف پوست کم می شود حذف نمک از بین الیاف پوست، فشار اسمزی آب را داخل الیاف بالا برده و پوست دوباره آب دار می شود.

 

نمونه های مختلف چرم

چرم مراکشی

 این نوع چرم با محکم‌ترین انواع چرم‌ها برابری می‌کند. در عین حال ، بسیار نرم و قابل انعطاف است. در زمانهای گذشته چرم مراکشی را با دوختن پوست‌ها ، دباغی دباغی می‌کردند. در آن روش ، پوست را به شکل مشک ، کشکول یا بطری در می‌آورند. سیس آن را با مقداری سماق پر می‌کردند و در ظرف‌های پرشده از همان محلول شناور می‌ساختند. سپس بوسیله تیغه‌های چوبی در حال چرخیدن ، به روی پوست ضربه‌هایی وارد می‌شد و به ساخت چرم کمک می‌کرد.



           
دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, :: 21:5
حسین و رضا

خواص هندوانه

 
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی كرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان كنیم .

 



زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه  آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است. 
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی كرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان كنیم .
هندوانه منبع غنی ویتامینA( به شكل بتاكاروتن ) و ویتامینC می باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.
همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اكسیدان كاروتنوئیدی بنام لیكوپن می باشد. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد. این آنتی اكسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیكال های آزاد را خنثی می كند.
رادیكال های آزاد مولكول هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند.
اثرات تخریبی رادیكال های آزاد در بدن شامل موارد زیر است:
1- باعث اكسیده شدن كلسترول می شوند، در نتیجه كلسترول به دیواره رگ های خونی می چسبد و می تواند باعث بروز حملات قلبی و سكته شود .
2- باعث انقباض و بسته شدن راههای تنفسی و درنتیجه تشدید حملات آسم می شوند.
3- باعث افزایش التهابات ناشی از استئوآرتریت1 و آرتریت روماتوئید2 می شوند، در نتیجه تخریب مفاصل را در این شرایط بیشتر می كنند .
4- باعث آسیب سلول های دیواره روده و تبدیل آنها به سلول های سرطانی می شوند .
خوشبختانه ویتامینC و بتا كاروتن بعنوان آنتی اكسیدان های قوی ( كه هر دو در هندوانه به مقدار فراوان وجود دارند)، رادیكال های آزاد را به دام انداخته و از اثرات مخرب آنها در بدن جلوگیری می كنند .
در تعدادی از مطالعات علمی ثابت شده است كه دریافت بالای ویتامینC و بتاكاروتن، خطربروز بیماری های قلبی، اسپاسم راه های تنفسی در بیماری آسم و سرطان روده را كاهش می دهد و نیز شدت علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را كم می كند .
یك لیوان هندوانه 20درصد نیاز روزانه به ویتامینC و 14 در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند.
 
هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین هایB1،B6،B5 (اسید پانتوتنیك)، بیوتین (یك نوع ویتامینB) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می توان گفت كه دارای ارزش غذایی بالایی است.
هندوانه دارای آب فراوان و انرژی كمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه ها ، مواد مغذی بیشتری در هر كالری دارد كه نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است .
لیكوپن آنتی اكسیدان قوی است كه در گوجه فرنگی بخصوص محصولات پخته آن، هندوانه و انبه به مقدار فراوان وجود دارد و جذب آن از محصولات پخته گوجه فرنگی مثل سس و رب گوجه فرنگی كه مقدار كمی روغن مثل روغن زیتون داشته باشند، به خوبی صورت می گیرد.
مطالعات زیادی در مورد لیكوپن و اثرات ضد سرطانی آن انجام شده است و نشان داده بر خلاف سایر رنگدانه های غذاهای گیاهی كه فقط در حیوانات موثر بوده اند، لیكوپن در مطالعات انسانی هم دارای اثرات ضد سرطانی بوده است.
 این سرطان ها شامل: سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ بوده است.
مطالعه جدیدی در سال 2003 میلادی نشان داد، بیمارانی كه دارای پولیپ آدنومی روده بزرگ3 بوده اند ( كه زمینه ساز سرطان روده است)، لیكوپن خونشان 35 در صد پایین تر از افراد سالم بوده است. همچنین بتاكاروتن موجود در خونشان، 5/25 در صد كمتر بوده كه این تغییر مهم نیست.
ولی تحقیقات جدید ثابت كرده است، فقط مقدار پایین لیكوپن خون (كمتر از70 میكروگرم در لیتر) و كشیدن سیگار، دو عامل خطر مهم در بروز پولیپ آدنومی روده هستند.مقدار كم لیكوپن خون خطر بروز بیماری فوق را 230 درصد و كشیدن سیگار 302 درصد افزایش می دهد كه تاثیر بسیار چشمگیری است.
خاصیت آنتی اكسیدانی لیكوپن، از بیماری های قلبی نیز پیشگیری می كند. جلوگیری از آسیبDNA موجود در گلبول های سفید خون نیز به دلیل اثر آنتی اكسیدانی لیكوپن است.
 
ارزش تغذیه ای یك برش متوسط هندوانه( یا یك و دو سوم لیوان یا یك شانزدهم هندوانه متوسط) : 
 
ماده مغذی مقدار ماده مغذی
ویتامین A 76/1046 واحد بین المللی 
ویتامینC 46/27 میلی گرم 
ویتامین B6 41/0 میلی گرم 
ویتامین B1 23/0 میلی گرم 
ویتامین B5 61/0 میلی گرم 
پتاسیم 332 میلی گرم 
منیزیم 46/31 میلی گرم 
فیبر غذایی 43/1 گرم 
 انرژی 92 كالری 


           
دو شنبه 21 مرداد 1387برچسب:, :: 17:38
حسین و رضا

 

برترین ها: خورشیدماهی بزرگترین ماهی استخواندار جهان است که رکورد خود را در گینس ثبت کرده است. طول بدن این ماهی از 3 تا 5 متر می رسد. اولین خورشیدماهی در سواحل شمالی آمریکا شکار شد که 3 متر طول و 1.5 تن وزن داشت.

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

در سال 1908 خورشیدماهی دیگری در سیدنی دستگیر شد که 4.26 متر طول و 2235 کیلوگرم وزن داشت. خورشیدماهی در هر بار تخم گذاری 300 میلیون تخم تولید می کند.

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

تصاویر بزرگترین ماهی استخواندار جهان

 



           
دو شنبه 21 مرداد 1387برچسب:, :: 12:32
حسین و رضا

به گزارش تکناز به نقل از باشگاه خبرنگاران، صندلی های تاشو عموما از جنس چوب ساخته شده و با چند مفتول فلزی که
قطعات چوب را به هم وصل می کنند تکمیل می شود. پوششی هم که در این صندلی ها
استفاده می شود عمدتا یک تکیه پارچه است که شخص مورد نظر بر روی آن دراز کشیده و عموما از نورخورشید لذت می برد. اما ظاهرا این صندلی ها هم از دست عطش انسان برای به دست آوردن رکوردهای جهانی در امان نماندند.


بزرگترین صندلی تاشو جهان برای ثبت در گینس + عکس


یک مجسمه ساز ۵۷ ساز انگلیسی به نام " استروات مورداک" پس از صرف ۵۱۲ ساعت
زمان توانسته است که بزرگترین صندلی تاشو جهان را از جنس چوب و پارچه
بسازد. این رکورد در حال بررسی توسط سازمان جهانی گینس بوده و به زودی به
ثبت می رسد. نتیجه کار او یک صندلی تاشو غول آسا است که چیزی نزدیک به ۶ تن
وزن و ۸.۵ متر طول دارد. او در مورد انگیزه ساخت این وسیله می گوید: این
زیبا است که شما همچنین صندلی غول پیکری را به ساحل برده و در آنجا قرار
دهید.


بزرگترین صندلی تاشو جهان برای ثبت در گینس + عکس


سپس تمام مردم به این صندلی نزدیک شده و سعی می کنند با آن عکسی به یادگار
بگیرند. هر کس که این صندلی را دیده است خوشحال شده و لبخند زده است.این
صندلی در حال حاضر به ساحل جنوبی انگلستان در منطقه بورنموث منتقل شده و در
آن ساحل نصب شده است.



           
دو شنبه 21 مرداد 1398برچسب:, :: 8:58
حسین و رضا

وقتی پای رکورد زدن در میان باشد پخت پیتزایی با قطر 40 متر دیگر چیز عجیبی به حساب نمی‌آید.

به گزارش فارس، کتاب رکوردهای گینس به تازگی در لیست غذاهای رکورد شکن خود یک پیتزای 40 متری را جایگزین پیتزای رکورد شکن قبلی کرده است.

این پیتزای عظیم که «اوتاویا» نام گرفته دست پخت گروهی از آشپزهای ایتالیایی است که از 90 تن ماده اولیه آماده شده و برای درست کردن آن 48 ساعت وقت صرف شده است.





 


           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 21:11
حسین و رضا

 

 

 

کد موسیقی برای وبلاگ

 

 

تنها آهنگ های دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد در سایت منتشر میشود.

کد آهنگ شب سرمه از احسان خواجه امیری,کد موزیک برای وبلاگ

 

 



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 20:54
حسین و رضا

 

<!---Start Cod Music By UP-IS.IR---></span><span style="font-size: 8pt" lang="en-us"></a></span></p>
<p align="center"><head><center><script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://up-is.ir/blog/ava/iran_sky40.js' ></script></center></head></p>
<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt"><a target="_blank" href="http://up-is.ir/blog/"><span style="text-decoration: none"><font color=#ff0000">کد موسیقی برای وبلاگ</font></span></a></font></p>
<p><!---End Cod Music By UP-IS.IR--->



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 20:47
حسین و رضا

بزرگترین توپ فوتبال جهان

بزرگترین توپ فوتبال جهان



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 19:39
حسین و رضا

دانلود فونت ایران نستعلیق

برای دانلود برروی دانلود فایل کلیک کنید

 

 

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=50f8585b2fd1e4022c65ac4e29cea04d



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 18:43
حسین و رضا

 


 

 

 

کد موسيقي براي وبلاگ

 

 

 

کد آهنگ هواتو کردم از محمد علیزاده,کد موزیک برای وبلاگ

برای نمایش و دریافت کد آهنگ به ادامه مطلب بروید …

 


 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 11:52
حسین و رضا
           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 11:27
حسین و رضا

کشف بزرگترین مار جهان در سد کرج!+تصاوير
[تصویر:  svq8uo19iliei31k8nq.jpg]
.

این مار غول پیکر که به " مگامارمالاد" شهرت دارد،  پنجشنبه

22تیرماه 1391 در نزدیکی سد کرج به حالت نیمه جان کشف شد. این مار

آریایی(Persian Skate) که حدود 43 متر طول و 6 متر پهنا دارد، تنها

بازمانده نوع خود می باشد و به گفته دانشمندان 103 ساله است! خبرها

حاکی از آن است که مگامارمالاد بعد از دریافت تنفس مصنوعی، در

وضیعت بهتری به سر می برد و به زودی در باغ وحش ارم به نمایش گذاشته خواهد شد.


 



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 8:56
حسین و رضا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مقایسه ای از برج در دست ساخت پادشاهی عربستان با برج‌های دوقلوی پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی و ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک امریکا


عربستان هم با شروع پروژه ساخت "برج پادشاهی" به کلوب کشورهای دارنده بلندترین آسمانخراش ها وارد شد. این برج که قرار است در شهر ساحلی جده ساخته شود، برای دولت عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قرار است بخش های مختلف این برج به عنوان دفاتر تجاری، منازل مسکونی و هتل مورد استفاده قرار گیرد. برج پادشاهی جده قرار است بلندترین ساختمان دنیا باشد. آنچنان بزرگ است که برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع در کنار آن یک کوتوله خواهد بود !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما همانطور که شما دوستان عزیز 
اطلاع دارید هم اکنون بلندترین برج دنیا، همان برج خلیفه دبی است که با ۱۶۳ طبقه و بیش از 1000 واحد مسکونی، تجاری، تفریحی و همچنین با ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. برج خلیفه یا برج دبی آسمانخراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد و در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان در جهان ‌است. ساخت این برج از ژانویه‌ی ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه.ش) آغاز شد و هزینۀ ساخت آن بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد شده است. این برج در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به "برج خلیفه" تغییر کرد. برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است. در ادامه نماهایی از برج خلیفه دبی که بزرگترین برج فعلی جهان است را می بینید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


ولی طبق گفته ها که ظاهرا برج جدیدی به نام "برج پادشاهی" در عربستان با 1600 متر ارتفاع در حال ساخت است، باید دید برجی با ارتفاع 2 برابر برج خلیفه تا چه حد شگفت انگیز خواهد بود ...
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




           
شنبه 19 مرداد 1387برچسب:, :: 10:29
حسین و رضا
 

قوی ترین مورچه جهان!

 

قوی ترین مورچه جهان!

 

دنیای حیوانات بسیار بزرگ و زیباست به طوری که در گوشه گوشه دنیای آن ها شگفتی های بی نظیری وجود دارد. مورچه های یکی از گونه های شگفت انگیز دنیا هستند که هنوز هم داشنمندان مواردی در مورد ان ها نمی دانند.

 

قوی ترین مورچه جهان!

 

مورچه های بافنده که به صورت بومی در ویتنام زندگی می کنند یکی از قوی ترین حیوانات روی زمین هستند. این مورچه ها به عنوان وزنه بردارهای حرفه ای در میان حشرات شناخته می شود و زور زیاد خصوصیت اصلی آن ها به حساب می آید.

 

قوی ترین مورچه جهان!

 

قوی ترین مورچه جهان!

 

مورچه ها را زمانی که یک دانه برنج به دوش دارند دیده اید ولی مورچه بافنده می تواند یک فلفل بزرگ و یا حتی مداد را به راحتی بلند کرده و به لانه اش ببرد. آن ها معمولا خانه های بسیار بزرگی می سازند تا آذوغه ای که حمل می کنند را در آن قرار دهند.

 

این مورچه ها هر کدام نزدیک به 4 تا 10 میلیمتر طول دارند و هیچ حالت تندخو یا خراب کاری نیز در آن ها دیده نشده است.این مورچه ها معمولا از مواد غذایی که روی زمین افتاده است استفاده می کنند و به درختان آسیب نمی زنند از این رو کشاورزان نیز با آن ها کاری ندارند.



           
جمعه 18 مرداد 1398برچسب:, :: 21:15
حسین و رضا

 

یک سگ به نام جرج با قد نزدیک به 109 سانتی‌متر و وزنی نزدیک به 111 کیلوگرم ممکن است به عنوان بزرگ‌ترین سگ جهان نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.
دیوید و کریستین ناصر صاحبان این سگ چهار ساله از شهر تاکسون واقع در آریزونا برای ثبت نام این سگ غول پیکر در کتاب‌ رکوردهای جهانی گینس درخواست داده اند و اکنون منتظر اعلام نظر کارشناسان در این زمینه هستند.
بزرگ‌ترین سگ دنیا که گیبسون نام داشت آگوست گذشته به دلیل سرطان جان خود را از دست داد و اکنون این زوج امیدوارند بتوانند نام سگ خود را به عنوان جایگزین او ثبت کنند.
از نوک بینی جورج تا انتهای دم او نزدیک به 2 متر و 20 سانتی‌متر طول دارد و به این ترتیب او بیش‌تر شبیه یک اسب کوچک است تا یک سگ.


جرج نزدیک به 50 کیلوگرم در هر ماه غذا می‌خورد و هر شب در تخت بزرگی که برای او ساخته اند می‌خوابد.
دیوید در این باره گفت : ما بی‌صبرانه منتظر اعلام نهایی از سمت کارشناسان کتاب رکوردهای جهانی گینس هستیم تا ببینیم آیا سگ ما به عنوان بزرگ‌ترین سگ دنیا انتخاب خواهد شد یا خیر.
این سگ حتی در توئیتر و فیس‌بوک دارای صفحه علاقه مندان خود است و هر روز به تعداد اعضای آن اضافه می‌شود.

صاحب این سگ در ادامه گفت : ما جرج را از زمانی که 7 هفته سن داشت بزرگ‌ کردیم و هیچ گاه فکر نمی‌کردیم او تا این اندازه رشد کند

 

دکتر ویلیام والاس از کلینیک نگهداری از حیوانات واقع در شهر تاکسون که مدارک لازم برای گینس را فراهم کرده است در این باره گفت : در کل دوران 45 ساله ای که من با انواع سگ‌های بزرگ جثه برخورد داشته ام ، هیچ گاه سگی را به بلندی جرج ندیدم



           
جمعه 18 مرداد 1387برچسب:, :: 20:50
حسین و رضا


دانستنی هایی درباره کاغذ




ـ كاغذ بافتی از الیاف گیاهی است ومرغوبیت آن به مواد اولیه و چگونگی عمل آوری آن بستگی دارد
ـ از نظر كیفیت , بهترین كاغذها از الیاف كتان و پنبه بدست می آیند ،كاغذ ساخته شده از چوب كاج در جای دوم وكاغذ نیشكر پس از آن قرار می گیرد
ـ كاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد . روی كاغذ آن طرفی است كه در كارخانه كاغذ سازی به طرف نمد قرار می گیرد و صافتر است . پشت كاغذ آن طرفی است كه در كارخانه زیر كار است و روی آبكش قرار میگیرد. چاپ بر طرف روی كاغذ مرغوب تر خواهد بود .چاپ رنگی بر طرف روی كاغذ نتیجه بهتری دارد
ـ برای صاف كردن پشت كاغذ آن را از زیر نوردهای پرس براق عبور می دهند .این كار « ساتیناژ » نام دارد. برای تشخیص پشت و روی كاغذ آن را برش می دهند ، پس از برش ، لبه الیاف به سوی پشت كاغذ خم می شوند و اگر لبه كاغذ را با انگشتان لمس كنیم متوجه لبه دار بودن یك طرف آن می شویم
ـ كاغذ های مرغوبتر دارای مواد سلولوزی بیشتری هستند وسفیدترند .كاغذ های نا مرغوب مواد چربی بیشتری دارند و زردترند .كاغذ های نامرغوب با گذشت زمان و به ویژه بر اثر گرما ، شكننده می شوند و ممكن است موریانه آنها را بخورد
ـ كاغذ های گلاسه مرغوبترین نوع كاغذ هستند كه هر چه سنگین تر باشند ( یعنی گرماژ آنها بیشتر باشد ) كیفیت چاپ روی آنها بهتر است . معمولا” كارهای رنگی و یا اعلا را روی كاغذ گلاسه چاپ می كنند . هر چه مقدار و تعداد رنگها بیشتر باشد ، كاغذ گلاسه سنگینتری لازم است
ـ سطح كاغذ دارای خواب یا راه است . به هنگام چاپ باید كاغذ طوری به ماشین خورانده شود كه راه آن موازی محور سیلندر باشد و در صحافی كتاب باید خواب كاغذ موازی عطف كتاب باشد
ـ هر گاه خواب یا راه كاغذ موازی عطف كتاب نباشد ، برگهای كتاب حالت افتادگی ندارند بلكه به حالت ایستاده رو به بالا قرار می گیرند و خواننده آن را با فشار می خواباند ، در نتیجه كتاب زودتر فرسوده می شود
ـ كارخانه های كاغذ سازی در دنیا ، رولهای كاغذ را بصورت ورق برش داده و سپس ورق كاغذ را در اندازه‎های گوناگون بریده و پس از بسته بندی در اختیار مصرف كنندگان قرار می دهند
ـ راه بی راه كاغذ و مقوا را به دو صورت فلش و یاSG ) و (LG LGنشان داده می شود .(Long Grain) یعنی اینكه راه كاغذ موازی ضلع بلندتر است و ( Short Grain ) یعنی راه كاغذ موازی ضلع كوچكتر می باشد .علامت نیزه هم روی لفاف كاغذ , نشان دهنده راه كاغذ است .یعنی اگر فلش موازی ضلع بزرگ تر باشد , راه كاغذ در جهت ضلع بزرگتر است و اگر فلش در امتداد ضلع كوچكتر كاغذ قرار گیرد , راه كاغذ , ضلع كوچكتر است
ـ باید توجه داشت كه راه كاغذ هنگام چاپ باید موازی محور سیلندر ماشین چاپ باشد بعنوان مثال اگر یك نوع كاغذ ۷۰ × ۱۰۰ برای ماشین ۵/۴ ورقی راه باشد , وقتی آن را از وسط نصف كنیم كه در ماشین دو ورقی استفاده شود , بی راه وارد ماشین خواهد شد . بنابراین بهتر است هنگام خرید كاغذ به راه وبی راه نسبت به ماشینی كه قرار است آن را چاپ كند , آگاهی داشته باشیم
ـ برای تشخیص راه یا خواب كاغذ چند روش معمول است ، از جمله :
۱. كاغذ از طرف خواب آن خیلی راحت پاره می شود ولی اگر آن را با دست از طرف مخالف پاره كنیم ، مقاومت دارد و با نیروی بیشتری پاره می شود .
۲. اگر دو نوار از لبه پایینی وكناری كاغذ ببریم وكنارهم بگذاریم آن نواری كه به راه نیست ، لبه اش برمیگردد
ـ یكی از مشخصه ها برای شناخت كاغذ ، گرماژ آن است . كاغذ تحریر ۷۰ یا ۸۰ گرمی و گلاسه ۱۲۰ یا ۱۳۵ گرمی واژه هایی آشنا در دنیای انتشارات هستند . این گرماژ نشان دهنده وزن یك متر مربع از آن نوع كاغذ میباشد مثلا وزن یك متر مربع كاغذ ۷۰ گرمی ۷۰ گرم است. وزن كاغذ برش خورده از فرمول زیر تعیین میشود و شما براحتی میتوانید با وزن نمودن دقیق كاغذ برش خورده گرماژ آنرا بدست آورید. واحد طول و عرض در این فرمول سانتیمتر میباشد. گرماژ = طول × عرض / ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ × وزن كاغذ به كیلوگرم
ـ در كاغذ های كاربن لس ( NCR ) كه به كاغذهای خود كپی مشهور هستند باید توجه شود كه این كاغذها زمان مصرف دارند وپس ازتاریخ مصرف , حساسیت خود را ازدست می دهند.



           
پنج شنبه 17 مرداد 1398برچسب:, :: 10:35
حسین و رضا

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه نخستين بار، انسان‌هاي عصر يخبندان كه نزديك به پنج ميليون سال پيش زندگي مي‌كردند به دليل شرايط نامساعد آب و هوايي، از كفش استفاده كردند.
مدارك ديگر گواه اينست كه كفش براي اولين بار در اواخر عصر پارينه‌سنگي وارد زندگي انسان شده يعني زمانيكه انسان هنر دبّاغي چرم را فرا گرفته‌است.
در ابتدا شكل ظاهري كفش‌ها بصورت نوارهايي از جنس چرم و يا علفهاي خشك بوده‌است كه انسان‌ها به دور پاي خويش مي‌پيچيدند. بعدها تكه‌اي از چرم بصورت بيضي شكل، روي كفشها اضافه شد كه با يك نوارتسمه چرمي بسته مي‌شده است.

 

 

تصويري از قديمي‌ترين كفش بدست آمده از انسان
نام: Areni-1
قدمت: ٥٥٠٠ سال قبل
تاريخ اكتشاف: ٢٠٠٨ ميلادي
محل اكتشاف: غار Areni-1 ، استان وایوتس دْزور،جنوب غربي ارمنستان

براي مشاهده تصوير در سايز بزرگتر، روي تصوير كليك نمائيد.

 

 

shoe_from_Areni-1_cave

بعدها كفش‌هاي راحتي –كه از لحاظ ظاهري تا حدودي شبيه صندل‌هاي امروزي بوده‌اند- جايگزين آن نوارها شده‌اند.
در دفينه‌هاي مصر باستان، نقاشي‌هايي وجود دارد كه مراحل مختلف آماده سازي چرم و ساخت كفش را نشان مي‌دهد. هم‌چنين اين تصاوير نشان مي‌دهند كه در مصر باستان، طبقه مرفه جامعه و قدرتمندان از كفش استفاده مي‌نمودند.

صندل‌هاي فرعون به گونه‌اي بوده‌ كه پنجه‌هاي پايش را نمي‌پوشانده است. ويژگي ممتازي كه در ظاهر كفش افراد عادي مشاهده نمي‌شود.
صندل‌هاي مصري از حصير، پاپيروس و يا ليف خرما ساخته مي‌شدند. بعدها زنان مصري كفش‌هاي خود را با جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي تزئين كردند.

شواهد موجود حاكي از آن‌است كه يوناني‌ها با هدف مراقبت از بهداشت پاهاي خود علاقه زيادي به استفاده از كفش‌هاي مختلف مناسب با فعاليت‌هاي گوناگون داشته‌اند. زنان يوناني براي نشان دادن طبقه اجتماعي خود، پوشيدن صندل را آغاز كردند. كفش‌هاي آنان نشان‌دهنده زيبايي، ظرافت، پاكي و تجمل گراييشان بوده است.

گفته مي شود كه زنان يوناني به منظور جلب توجه مردان نوعي صندل‌ زيبا و بلند را به پا مي كردند كه در هنگام حركت با صدايي شبيه به ((تق تق))، به نوعي جاذبه جنسي براي جنس مخالف ايجاد مي نموده است.

در بين النهرين، از چرم‌ باضافه نوارهايي كه از جنس خود آن چرم بوده و به دور پا پيچيده مي‌شده است به‌عنوان كفش استفاده مي‌كردند.

از سوي ديگر رومي‌ها براي رفتن به مناطق جنگي، نوارهاي چرمي بادوامي را براي سپاه خود آماده مي‌كردند. از آنجائيكه خيلي اوقات لوئيس واتلوس، سناتور رومي به كفشهاي معشوقه‌اش كه آنرا در كت خود پنهان مي‌كرده به صورت پنهاني بوسه ميزده است، روميان اعتقاد داشتند كه كفش‌ها اشيائي مقدسند.

در رم باستان نيز كفش افراد، نشانگر طبقه اجتماعي‌شان ‌بوده است.
نمايندگان رم كه حافظ منافع رم در كشورهاي ديگر بودند كفش‌هاي سفيد به پا مي‌كردند، سناتورها كفش‌هاي قهوه‌اي و نيز براي استراحت از پوتين‌هاي يك شكلي كه در آن پنجه‌ها بدون هيچ پوششي آزاد بودند استفاده مي‌شده است.

نكته مشترك در تمامي اين تمدن‌هاي اوليه اشاره به اين مطلب دارد كه كفش علاوه بر پوشش پا، بيانگر وضعيت اجتماعي افراد بوده است. درواقع اگر چه اين پوشش براي حفظ بهداشت پا مورد استفاده قرار مي گرفته است، اما مُد و زيايي نيز در آن مورد توجه قرار مي‌گرفته است.

عليرغم اينكه قطعات كفش در ابتدا از مواد قابل دسترس انسان مثل: علف‌هاي خشك، چرم، پوست گاو و حصير ساخته مي‌شده است كمي بعد از آن بخش اعظمي از كفش‌ها از چرم، كائوچو، پارچه، چوب و پلاستيك تشكيل شد.

در مرحله نهايي توليد كفش (مونتاژ نهايي) چسب، بالشتك، لايه‌هاي تقويتي، پاشنه، قلاب، كفي، بند، تخت كفش، كفي پنجه و حاشيه هاي چرمي دور كفش جزء آيتم‌هاي اصلي محسوب مي‌شوند.

 

به‌طور كلي كفش‌ها به چند دسته كلي تقسيم مي‌شوند:

 پوتين‌ها
شامل: پوتين‌هاي مزرعه، گالش، چكمه‌هايي اسكي و چكمه‌هايي كه بعضاً تا بالاي زانو را پوشش مي‌دادند.

كفش‌هاي صنعتي
شامل: چكمه‌هاي پلاستيكي و كائوچويي براي استفاده در آزمايشگاه‌ها، كارگاه‌هاي ساختماني و خطوط توليد كارخانه‌ها.

كفش‌هاي غيرصنعتي
شامل: كفشهاي مخصوص دويدن، پياده روي، كوهنوردي، اسب سواري، تخت چوبي، پاشنه‌دارمعمولي، پاشنه نازك، پوستي و كفشهاي مخصوص تمرينات ورزشي.

صندل‌ها
شامل: دم پايي‌ها، انگشتي‌ها و كفش‌هاي راحتي.

تميزي يك كفش گوياي جايگاه مهم اجتماعي صاحب آن بوده و به نوعي بيانگر شخصيت دروني افراد است.
اگر چه امروزه، ريزه كاريهاي صنعت كفش به‌ نوعي گيج كننده شده است اما كفش‌هاي امروزي نيز بيانگر همان پيام‌ها هستند.

كفش‌هاي پوستي براي نخستين‌بار توسط انسان‌هايي كه در مناطق سردسير زندگي مي‌كردند مورد استفاده قرار‌گرفت و امروزه نيز استفاده از آنها در همان مناطق رايج است. حال آنكه نمونه‌هاي صندل پس از ساخت توسط مصري‌ها بارها و بارها در كشورهاي گرم ديگر مور استفاده قرار مي گيرد.



           
چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, :: 13:1
حسین و رضا

پانزده نکته مهم درباره نان           

         1 – استفاده از نان هایی که پخت مناسبی ندارند ، نان های خمیر و نان های فطیر اثرات منفی زیادی نظیر به تاخیر افتادن رشد کودکان ، پوکی استخوان ، بزرگ شدن کبد و ضعف سیستم عصبی دارند که متاسفانه هنگام پخت نان مورد توجه جدی قرار نمی گیرند . 

          2 – زمان استراحت خمیر بایدحداقل یک ساعت باشد تا تاثیرات مثبت در پیشگیری از بروز سرطان را نشان دهد .

          3 – نانواها استاندارد  زمان پخت نان مسطح ایرانی  را رعایت نمی کنند و نان بسیار کمتر از آن در تنور می ماند .

          4 – به دلیل کوتاهی نانوایان در استراحت دهی به خمیر، استفاده از آرد سفید در نانوایی ها به شدت در حال افزایش است . این نوع آرد درابتلا به دیابت ، چربی خون ، فشار خون و چاقی مفرط موثر است .

         5 – استفاده از جوش شیرین همچنان در نانوایی ها رواج دارد . نان حاوی جوش شیرین می تواند عامل ابتلا به کم خونی ، پوکی استخوان ، کم پشتی موها و سوء تغذیه باشد .

         6 – کم توجهی به موازین بهداشتی باعث شیوع بیماری های واگیردار است . تماس به پول آلوده، دست دادن با دیگران، سیگار کشیدن، دست زدن به کف و دیوار، عرق دست و خشک کردن عرق صورت با دست به جای استفاده از حوله و عدم دقت در نظافت ناخن ها در بعضی از نانوایی ها مشهود است .

         7 – استفاده مجدد از آرد و خمیر ریخته شده بر روی تخته و میز چانه گیری و آبی که در سطل برای شستن دست ها به کار می رود غیر مجاز است .

         8 – نازکی بیش از حد نان عامل مهمی در افزایش بیش از حد ضایعات و سوختگی نان است .

         9 – نان را نباید قبل از سرد شدن کامل روی هم و یا داخل کیسه های پلاستیکی قرار داد زیرا نان بیات و خمیر می شود، احتمال کپک زدگی بالا می رود و پلاستیک داغ خطر بروز سرطان را افزایش می دهد .

         10 – اکثر مردم با اصول نگهداری نان آشنا نیستند و نان سنتی نیز چند ساعت پس از پخت ، بیات و غیر قابل مصرف می شود. میزان ضایعات نان در ایران بسیار بالاست و از طرفی این ضایعات به مصرف خوراک دام می رسد که چنانچه حاوی کپک باشد ، مجددا کپک از طریق شیر وارد بدن انسان می گردد.

         11 – مجددا تاکید می گردد بخشی از ضایعات نان به دلایل زیر است :

                   عدم استفاده از مخمر در ترکیب خمیر و سفت لاستیکی شدن نان ها

                   کوتاهی زمان استراحت خمیر و کوتاهی زمان پخت در تنور

                    پهن و نازک شدن بیش از حد نان

                    حمل و نقل نادرست به منزل

                    دسته کردن نان داغ بر روی هم یا قرار دادن در معرض باد و آفتاب

        12 – میزان اتلاف انرژی در نانوایی های سنتی بالاست و در عوض بهره وری پایین است .

        13 – کارکران نانوایی های سنتی محیط کار ایمنی ندارند و خطرات جسمانی زیادی مانند ناراحتی های چشمی ، پوستی و استخوانی آنها را تهدید می کند .

        14 - در چانه گیری سنتی وزن چانه ثابت نمی ماند و با روش فروش فعلی ( عددی به جای توزین ) اجحاف زیادی در حق مصرف کننده صورت می پذیرد .

        15- نان خوب نانی است که حتی الامکان از آرد سبوسدار تهیه شود، با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین عمل آوری گردد،هنگام پخت با حرارتی ملایم و یکنواخت در تماس باشد و در شرایط کنترل شده ای سرد شود



           
چهار شنبه 16 مرداد 1387برچسب:, :: 12:58
حسین و رضا

 

یکی از پدیده هایی که در جو زمین بویژه در مناطق عرض های جغرافیایی نزدیک قطبی رخ می دهد شفق قطبی است.شفق به شکل نوارهایی رنگین وزیبا در پهنه آسمان مشاهده می شود والبته از پشت آن نور ستارگان نیز قابل رویت می باشد.

زمانی که ذرّات باد خورشیدی به دام میدان مغناطیسی زمین می افتند با ملکول هاواتمهای بالایی جوّ زمین (در لایه یونسفر در ارتفاع بین 100 تا 80 کیلومتر)واکنش می دهند و موجب می شوند این ملکول ها، نور تابش کنند و پدیده شفق قطبی را به وجود آورند.علت اینکه این نورها در نواحی نزدیک قطبی رخ می دهند این است که در این مناطق تراکم خطوط میدان مغناطیسی ودر واقع توان میدان بیشتر بوده و این میدان ذرات بادخورشیدی رابه این نواحی هدایت می کند.(رجوع شود به مغناطکره)

 

به شفق های قطبی، نور قطب شمال یا نورهای شمالگان (aurora borealis)هم گفته می‌شود زیرا آنها فقط در نیم کرهٔ شمالی رویت می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهر های شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.

شفق های قطبی در نزدیکی قطب مغناطیسی شمالی ممکن است خیلی بالا باشد ولی در افق شمالی به صورت سبز بر افروخته و در صورد طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می‌شود. شفق های قطبی معمولا از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می افتند. بعضی از قبایل کانادایی به این پدیده رقص ارواح می‌گویند.

پدیده شفق در قطب جنوب نیز با نام aurora australis اتفاق می افتد ولی فقط در جنوبی ترین عرض جغرافیایی قابل رویت است و گاهی اوقات در آمریکای جنوبی و استرالیا ( استرالیا در زبان لاتین به معنی جنوب است).در قطب جنوب این پدیده با نام نورجنوبگان نیز معرفی می شود.

Benjamin Franklin اولین کسی بود که به شفق های قطبی توجه نشان داد. در تئوری او علت وقوع شفق های قطبی این انتقال نور در مرکز بار الکتریکی در سرزمینهای قطبی توسط برف و رطوبت شدت می‌گیرد، بود.

 زیبا نیست...؟!

بعضی وقت‌ها شبیه به پرده‌ی آویزان، یا نورهای متحرک و یا پرتوهای نور است. رنگ آن نیز تغییر می‌کند ولی بیشتر مواقع دارای سایه‌ی سبز یا صورتی است. شفق‌ها مانند پرده‌هایی عظیم به طول صدها کیلومتر از نورهای رنگی هستند در موارد نادر شفق قطبی ممکن است سراسر آسمان مرئی، از افق تا سمت الراس را بپوشاند.

شفق های قطبی معمولا باید فقط در قطب ها اتفاق بیافتند. ولی به ندرت در عرض های جغرافیایی میانی نیز دیده می‌شوند.این حالت زمانی رخ می دهد که خورشید در اوج فعالیتهای خود در چرخه 11 ساله باشد.بطور کلی با افزایش فعالیتهای خورشیدی بروز این پدیده نیز افزایش می یابد.برای اندازه گیری ارتفاع این پرتوها از دو یا چند نقطه در سطح زمین که دارای فاصله زیادی هستند به طور همزمان از آنها عکسبرداری می شود وسپس بکمک روابط مثلثاتی ارتفاع آنها می شود.

در مشتری و زحل قطب های مغناطیسی قوی تری وجود دارد و هر دو آنها کمربند تشعشع radiation belt بزرگی دارند. و شفق های قطبی به وضوح توسط تلسکوپ هابل در آنها دیده شده است. در اورانوس و نپتون نیز شفق قطبی وجود دارد.

 

شفق های قطبی در مکانی مانند زمین توسط باد های خورشیدی ایجاد می‌شود ولی در مشتری اقمار آن به خصوص قمر آیو علت وجود این پدیده هستند.

 شفق قطبی چیست؟

این پدیده همچنین در مریخ و زهره نیز دیده می‌شود زیرا زهره دارای مغناطیس درونی نیست. شفق قطبی در زهره گاهی اوقات تمام سیاره را نیز می پوشاند. این پدیده در زهره توسط باد های خورشیدی تولید می‌شود. همچنین در 14 آگوست 2004 در مریخ نیز  به ثبت رسیده است.

 



           
پنج شنبه 2 خرداد 1387برچسب:, :: 19:3
حسین و رضا

 

۱. طبع آن گرم و خشك است.


۲. انرژی بخش، مقوی قوه باه و تقویت‌كننده اعضای رئیسه بدن می‌باشد.
۳. زعفران تقویت كننده قلب و مقوی معده می‌باشد.
۴. زیاده‌روی در خوردن زعفران امكان سكته مغزی دارد.
۵. زعفران تسكین‌دهنده درد دندان می‌باشد از دمكرده آن ابتدا مزمزه كرده سپس بنوشید به خاطر داشته باشید كه باید به مقدار خیلی كم مصرف شود.
۶. كسانی كه بلغمی مزاج هستند به مدت یك هفته صبح‌ها كمی زعفران میل كنند.
۷. زعفران ضد تشنج است.
۸. دمكرده زعفران پاك كننده كلیه و مثانه می‌باشد.
۹. زعفران برای  سلسله اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك مفید می‌باشد.
۱۰. مسكن اعضای سطحی بدن است.
برای مشاهده ادامه این پست به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
۱۱. برای اختلالات ریوی و برونشیت‌های مزمن و سرفه مفید می‌باشد.
۱۲. هضم كننده غذا است.
۱۳. زعفران برای تشنجاتی كه منشأ آن تحریكات مغزی باشد مفیداست.
۱۴. برای درمان بیخوابی‌هایی كه منشأ تحریكات مغزی دارد زعفران مفید می‌باشد.
۱۵. مقدار دمكرده زعفران نیم گرم در هر یك لیتر آب می‌باشد روزی سه استكان بنوشند.
۱۶. خوردن زعفران باعث دفع اخلاط می‌شود.
۱۷. خوردن كمی از زعفران با عسل موجب تسكین دردها و سردرد می‌شود.
۱۸. مصرف زیاد زعفران باعث كم‌شدن حواس و مصرف كم آن باعث تقویت حافظه می‌گردد و ضد فراموشی است.
۱۹. برای تقویت بینایی از زعفران استفاده كنید.
۲۰. برای درمان تنگی‌نفس داخل سیب را خالی كرده و در آن زعفران بریزید و بو كنید و توجه داشته باشید كه بوئیدن زیاد زعفران موجب سردرد می‌شود.
۲۱. مصرف زیاد زعفران باعث خنده‌های طولانی می‌گردد كه در انتها موجب مرگ می‌گردد.
۲۲. ابوعلی سینا برای رفع كندی ذهن تركیبی از زعفران، كُندر و عسل تجویز می‌نمود زعفران یك گرم، كندر ۱۰ گرم، عسل ۱۵۰ گرم را مخلوط كرده روزی یك قاشق مرباخوری میل شود.
۲۳. خوردن یك لیوان شیر سرد با كمی عسل و زعفران باعث تقویت ذهن می‌شود.
۲۴. برای خرد شدن سنگ كلیه از شربت زعفران و عسل استفاده كنید یك گرم زعفران را در ۲ لیتر آب حل كرده سپس با عسل به صورت شربت درآورده هر ۶ ساعت یك لیوان از شربت میل شود شربت نباید زیاد سرد باشد منظور در هوای آزاد نگهداری شود نه در یخچال.
۲۵. برای ورم كیسه صفرا از شربت زعفران با كمی گلاب میل شود.
۲۶. در گذشته از زعفران برای سرفه و سیاه سرفه نیز استفاده می‌كردند.
۲۷. برای درمان بیخوابی و سردردهای شدید روغن زعفران را به پیشانی خود بمالید.
* طرز تهیه روغن زعفران: ۱۰۰ گرم روغن كنجد با ۲ گرم زعفران مخلوط كرده چند روز بگذارید بماند و به هم بزنید  سپس صاف نموده استفاده شود.
۲۸. برای درمان تشنج می‌توان از شربت زعفران استفاده كرد.
۲۹. برای محفوظ‌ ماندن خواص آن، زعفران را دور از نورنگهداری‌كنید.
۳۰. مصلح زعفران سكنجبین و انیسون می‌باشد چنان‌چه زیاد مصرف شد از این مصلح می‌توان استفاده كرد.
۳۱. امام علی‌النقی(ع) فرموده‌اند: برای درمان مالاریا فالوده‌ای از عسل و زعفران به بیمار بدهید و سعی شود كه در آن روز بیمار غذای دیگری نخورد، مقدار مصرف زعفران نباید بیشتر از یك گرم در روز باشد.
۳۲. زعفران جریان خون را سریع و آسان می‌نمایاند.
۳۳. زعفران بی‌نظمی در قاعدگی را برطرف می‌كند بعد از پاك شدن به مدت ۷ روز از شربت زعفران استفاده شود و در دوران قاعدگی از مصرف زعفران خودداری شود.
۳۴. شربت زعفران دانه‌های سرخك را سریع بیرون می‌ریزد.
۳۵. برای درمان نازایی ثعلب و كمی زعفران را آسیاب نموده، مخلوط كرده به صورت اوول شب هنگام خواب در دهانه مهبل بگذارید.
۳۶. برای لكه‌های ریز نیم گرم زعفران، ۲۰ گرم نشاسته، عرق برگ چنار به اندازه‌ای كه كافی باشد خمیر كرده به صورت ماسك روی صورت بگذارید.
۳۷. برای درمان درد چشم كمی زعفران را با زرده تخم‌مرغ مخلوط نموده به چشم بكشید.
۳۸. برای درمان سخت‌زایی از شربت زعفران استفاده شود.
۳۹. برای درمان آبریزش چشم و ورم گوش ضماد زعفران بسیار مؤثر است.

 



           
پنج شنبه 2 خرداد 1387برچسب:, :: 18:58
حسین و رضا

حقایقی در مورد عنکبوت ها

دانستنی ها | حقایقی در مورد عنکبوت ها عنکبوت به عنوان یکی از حشرات بزرگ و ترسناک در دنیا شناخته می شود و همیشه سایه ای از ترس و افکار ناشناخته در مورد این حشره وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی جالب در مورد زندگی عنکبوتها آشنا کنیم.
 

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوت ها و محیط زیست
سم عنکبوتها بر اساس تحقیقات دانشمندان به عنوان یک ماده حشره کش دوستدار محیط زیست شناخته شده است. سم این جانور چه به صورت طبیعی و یا مصنوعی تهیه شود می تواند به عنوان یک آفت کش بسیار قوی در مزارع به کار رود. این سم به موجوداتی که در نزدیکی محل سم پاشی قرار دارند آسیب نمی زند و همچنین آفت مورد نظر نمی تواند در برابر این سم مقاوم شود.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

رشته های عنکبوت
تارهایی که عنکبوتهای درست می کنند از جمله عجایب دنیای طبیعت هستند. این تارها به نوعی از پولاد سخت تر هستند و امروزه از آنها و ترکیبات شبیه به آن در ساخت جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود. نکته بعدی سبک بودن عجیب این تارها است. چیزی در حدود 40 هزار کیلومتر از این تارها تنها 450 گرم وزن دارد.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوتها و محیط زندگی انسان
باید گفت که این حشره علاقه خاصی به محیط های زندگی انسانی دارد که می تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد. در نقاط مختلفی از جهان می توان عنکبوتها را در محل های سکونت انسان پیدا کرد. در کشورهایی مثل آمریکا و یا استرالیا می توان تعداد زیادی از انواع عنکبوتها را پیدا کرد که در محیط های مختلف از تخت خواب تا درون استخر زندگی می کنند. خوشبختانه به دلیل وجود پادزهرهای مناسب برای گزیدگی موردی از مرگ بعد از سال 1980 گزارش نشده است.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوتها شکارچیانی قهار
در دنیا چیزی در حدود 40 هزار گونه عنکبوت وجود دارد که بنا بر مطالعات صورت گرفته تنها یک گونه از آن شکارچی نیست. در این میان 50 گونه از عنکبوتها دارای سم هایی هستند که برای انسان مضر هستند و می توانند انسان را دچار مشکل کنند. دو نوع سم عنکبوت وجود دارد. یک گونه از سم ها که به اندام نرم اطراف محل گزش آسیب می زند و گونه دیگر که به سیستم عصبی انسان آسیب می زند. در زمان گزش مسائل مختلفی مطرح است که از آن جمله می توان به میزان فرو رفتن نیش، نوع سم و مقدار وارد شده از این ماده به بدن انسان اشاره کرد.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوتها و باغبانی
باید اعتراف کرد که وجود عنکبوتها برای بسیاری از باغ ها و مزارع امری مناسب است. عنکبوتها تعداد زیادی از حشرات ریز و کوچک را به عنوان غذا استفاده می کنند و علاوه بر تامین مواد غذایی خود کمک بزرگی برای اکثر کشاورزان و باغداران هستند. عنکبوتها معمولا با تار تنیدن و یا پریدن بر روی شکار خود آن را شکار می کنند. هر عنکبوت می تواند 20 تا 60 برابر طول خود را بپرد.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوتها موجوداتی ترسو
برخلاف تصوری که بسیاری از عنکبوت دارند این حشره اصلا ترسناک نبوده و حتی قصد آزار انسان را نیز ندارد. اگر در مکانی مشاهده کردید که عنکبوتی در حال بالا رفتن از قسمتی از بدن شماست به هیچ وجه نگران نشوید. سعی کنید تا به آرامی عنکبوت را از بدن خود جدا کنید و به هیج وجه از حرکات سریع و یا خشن استفاده نکنید.

حقایقی در مورد عنکبوت ها

عنکبوتها و زندگی اجتماعی
در کل عنکبوتها موجوداتی هستند که به تنهایی زندگی می کنند و کمتر دارای زندگی اجتماعی هستند. اما در میان 40 هزار گونه از عنکبوتها چیزی در حدود 500 تا 1000 گونه دارای زندگی اجتماعی هستند و معمولا خانه هایی کندو مانند برای خود می سازند که به طور معمول در هر کدام از آنها 20 هزار عنکبوت زندگی می کنند.



           
شنبه 25 آذر 1387برچسب:, :: 17:38
حسین و رضا

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی ها و آدرس baradarandalton.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 54927
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

Up Page
این صفحه را به اشتراک بگذارید

<



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

.

خطاطي نستعليق آنلاين http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/global/world_28/22924.jpg