دانستنی ها
از این که سایت ما را انتخاب کردید متشکریم

 

<!---Start Cod Music By UP-IS.IR---></span><span style="font-size: 8pt" lang="en-us"></a></span></p>
<p align="center"><head><center><script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://up-is.ir/blog/ava/iran_sky40.js' ></script></center></head></p>
<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt"><a target="_blank" href="http://up-is.ir/blog/"><span style="text-decoration: none"><font color=#ff0000">کد موسیقی برای وبلاگ</font></span></a></font></p>
<p><!---End Cod Music By UP-IS.IR--->



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 20:47
حسین و رضا

بزرگترین توپ فوتبال جهان

بزرگترین توپ فوتبال جهان



           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 19:39
حسین و رضا

دانلود فونت ایران نستعلیق

برای دانلود برروی دانلود فایل کلیک کنید

 

 

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=50f8585b2fd1e4022c65ac4e29cea04d



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 18:43
حسین و رضا

 


 

 

 

کد موسيقي براي وبلاگ

 

 

 

کد آهنگ هواتو کردم از محمد علیزاده,کد موزیک برای وبلاگ

برای نمایش و دریافت کد آهنگ به ادامه مطلب بروید …

 


 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 11:52
حسین و رضا
           
یک شنبه 20 مرداد 1387برچسب:, :: 11:27
حسین و رضا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مقایسه ای از برج در دست ساخت پادشاهی عربستان با برج‌های دوقلوی پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی و ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک امریکا


عربستان هم با شروع پروژه ساخت "برج پادشاهی" به کلوب کشورهای دارنده بلندترین آسمانخراش ها وارد شد. این برج که قرار است در شهر ساحلی جده ساخته شود، برای دولت عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قرار است بخش های مختلف این برج به عنوان دفاتر تجاری، منازل مسکونی و هتل مورد استفاده قرار گیرد. برج پادشاهی جده قرار است بلندترین ساختمان دنیا باشد. آنچنان بزرگ است که برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع در کنار آن یک کوتوله خواهد بود !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما همانطور که شما دوستان عزیز 
اطلاع دارید هم اکنون بلندترین برج دنیا، همان برج خلیفه دبی است که با ۱۶۳ طبقه و بیش از 1000 واحد مسکونی، تجاری، تفریحی و همچنین با ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. برج خلیفه یا برج دبی آسمانخراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد و در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان در جهان ‌است. ساخت این برج از ژانویه‌ی ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه.ش) آغاز شد و هزینۀ ساخت آن بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد شده است. این برج در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به "برج خلیفه" تغییر کرد. برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است. در ادامه نماهایی از برج خلیفه دبی که بزرگترین برج فعلی جهان است را می بینید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


ولی طبق گفته ها که ظاهرا برج جدیدی به نام "برج پادشاهی" در عربستان با 1600 متر ارتفاع در حال ساخت است، باید دید برجی با ارتفاع 2 برابر برج خلیفه تا چه حد شگفت انگیز خواهد بود ...
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




           
شنبه 19 مرداد 1387برچسب:, :: 10:29
حسین و رضا

 

یک سگ به نام جرج با قد نزدیک به 109 سانتی‌متر و وزنی نزدیک به 111 کیلوگرم ممکن است به عنوان بزرگ‌ترین سگ جهان نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.
دیوید و کریستین ناصر صاحبان این سگ چهار ساله از شهر تاکسون واقع در آریزونا برای ثبت نام این سگ غول پیکر در کتاب‌ رکوردهای جهانی گینس درخواست داده اند و اکنون منتظر اعلام نظر کارشناسان در این زمینه هستند.
بزرگ‌ترین سگ دنیا که گیبسون نام داشت آگوست گذشته به دلیل سرطان جان خود را از دست داد و اکنون این زوج امیدوارند بتوانند نام سگ خود را به عنوان جایگزین او ثبت کنند.
از نوک بینی جورج تا انتهای دم او نزدیک به 2 متر و 20 سانتی‌متر طول دارد و به این ترتیب او بیش‌تر شبیه یک اسب کوچک است تا یک سگ.


جرج نزدیک به 50 کیلوگرم در هر ماه غذا می‌خورد و هر شب در تخت بزرگی که برای او ساخته اند می‌خوابد.
دیوید در این باره گفت : ما بی‌صبرانه منتظر اعلام نهایی از سمت کارشناسان کتاب رکوردهای جهانی گینس هستیم تا ببینیم آیا سگ ما به عنوان بزرگ‌ترین سگ دنیا انتخاب خواهد شد یا خیر.
این سگ حتی در توئیتر و فیس‌بوک دارای صفحه علاقه مندان خود است و هر روز به تعداد اعضای آن اضافه می‌شود.

صاحب این سگ در ادامه گفت : ما جرج را از زمانی که 7 هفته سن داشت بزرگ‌ کردیم و هیچ گاه فکر نمی‌کردیم او تا این اندازه رشد کند

 

دکتر ویلیام والاس از کلینیک نگهداری از حیوانات واقع در شهر تاکسون که مدارک لازم برای گینس را فراهم کرده است در این باره گفت : در کل دوران 45 ساله ای که من با انواع سگ‌های بزرگ جثه برخورد داشته ام ، هیچ گاه سگی را به بلندی جرج ندیدم



           
جمعه 18 مرداد 1387برچسب:, :: 20:50
حسین و رضا

پانزده نکته مهم درباره نان           

         1 – استفاده از نان هایی که پخت مناسبی ندارند ، نان های خمیر و نان های فطیر اثرات منفی زیادی نظیر به تاخیر افتادن رشد کودکان ، پوکی استخوان ، بزرگ شدن کبد و ضعف سیستم عصبی دارند که متاسفانه هنگام پخت نان مورد توجه جدی قرار نمی گیرند . 

          2 – زمان استراحت خمیر بایدحداقل یک ساعت باشد تا تاثیرات مثبت در پیشگیری از بروز سرطان را نشان دهد .

          3 – نانواها استاندارد  زمان پخت نان مسطح ایرانی  را رعایت نمی کنند و نان بسیار کمتر از آن در تنور می ماند .

          4 – به دلیل کوتاهی نانوایان در استراحت دهی به خمیر، استفاده از آرد سفید در نانوایی ها به شدت در حال افزایش است . این نوع آرد درابتلا به دیابت ، چربی خون ، فشار خون و چاقی مفرط موثر است .

         5 – استفاده از جوش شیرین همچنان در نانوایی ها رواج دارد . نان حاوی جوش شیرین می تواند عامل ابتلا به کم خونی ، پوکی استخوان ، کم پشتی موها و سوء تغذیه باشد .

         6 – کم توجهی به موازین بهداشتی باعث شیوع بیماری های واگیردار است . تماس به پول آلوده، دست دادن با دیگران، سیگار کشیدن، دست زدن به کف و دیوار، عرق دست و خشک کردن عرق صورت با دست به جای استفاده از حوله و عدم دقت در نظافت ناخن ها در بعضی از نانوایی ها مشهود است .

         7 – استفاده مجدد از آرد و خمیر ریخته شده بر روی تخته و میز چانه گیری و آبی که در سطل برای شستن دست ها به کار می رود غیر مجاز است .

         8 – نازکی بیش از حد نان عامل مهمی در افزایش بیش از حد ضایعات و سوختگی نان است .

         9 – نان را نباید قبل از سرد شدن کامل روی هم و یا داخل کیسه های پلاستیکی قرار داد زیرا نان بیات و خمیر می شود، احتمال کپک زدگی بالا می رود و پلاستیک داغ خطر بروز سرطان را افزایش می دهد .

         10 – اکثر مردم با اصول نگهداری نان آشنا نیستند و نان سنتی نیز چند ساعت پس از پخت ، بیات و غیر قابل مصرف می شود. میزان ضایعات نان در ایران بسیار بالاست و از طرفی این ضایعات به مصرف خوراک دام می رسد که چنانچه حاوی کپک باشد ، مجددا کپک از طریق شیر وارد بدن انسان می گردد.

         11 – مجددا تاکید می گردد بخشی از ضایعات نان به دلایل زیر است :

                   عدم استفاده از مخمر در ترکیب خمیر و سفت لاستیکی شدن نان ها

                   کوتاهی زمان استراحت خمیر و کوتاهی زمان پخت در تنور

                    پهن و نازک شدن بیش از حد نان

                    حمل و نقل نادرست به منزل

                    دسته کردن نان داغ بر روی هم یا قرار دادن در معرض باد و آفتاب

        12 – میزان اتلاف انرژی در نانوایی های سنتی بالاست و در عوض بهره وری پایین است .

        13 – کارکران نانوایی های سنتی محیط کار ایمنی ندارند و خطرات جسمانی زیادی مانند ناراحتی های چشمی ، پوستی و استخوانی آنها را تهدید می کند .

        14 - در چانه گیری سنتی وزن چانه ثابت نمی ماند و با روش فروش فعلی ( عددی به جای توزین ) اجحاف زیادی در حق مصرف کننده صورت می پذیرد .

        15- نان خوب نانی است که حتی الامکان از آرد سبوسدار تهیه شود، با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین عمل آوری گردد،هنگام پخت با حرارتی ملایم و یکنواخت در تماس باشد و در شرایط کنترل شده ای سرد شود



           
چهار شنبه 16 مرداد 1387برچسب:, :: 12:58
حسین و رضا

 

یکی از پدیده هایی که در جو زمین بویژه در مناطق عرض های جغرافیایی نزدیک قطبی رخ می دهد شفق قطبی است.شفق به شکل نوارهایی رنگین وزیبا در پهنه آسمان مشاهده می شود والبته از پشت آن نور ستارگان نیز قابل رویت می باشد.

زمانی که ذرّات باد خورشیدی به دام میدان مغناطیسی زمین می افتند با ملکول هاواتمهای بالایی جوّ زمین (در لایه یونسفر در ارتفاع بین 100 تا 80 کیلومتر)واکنش می دهند و موجب می شوند این ملکول ها، نور تابش کنند و پدیده شفق قطبی را به وجود آورند.علت اینکه این نورها در نواحی نزدیک قطبی رخ می دهند این است که در این مناطق تراکم خطوط میدان مغناطیسی ودر واقع توان میدان بیشتر بوده و این میدان ذرات بادخورشیدی رابه این نواحی هدایت می کند.(رجوع شود به مغناطکره)

 

به شفق های قطبی، نور قطب شمال یا نورهای شمالگان (aurora borealis)هم گفته می‌شود زیرا آنها فقط در نیم کرهٔ شمالی رویت می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهر های شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.

شفق های قطبی در نزدیکی قطب مغناطیسی شمالی ممکن است خیلی بالا باشد ولی در افق شمالی به صورت سبز بر افروخته و در صورد طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می‌شود. شفق های قطبی معمولا از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می افتند. بعضی از قبایل کانادایی به این پدیده رقص ارواح می‌گویند.

پدیده شفق در قطب جنوب نیز با نام aurora australis اتفاق می افتد ولی فقط در جنوبی ترین عرض جغرافیایی قابل رویت است و گاهی اوقات در آمریکای جنوبی و استرالیا ( استرالیا در زبان لاتین به معنی جنوب است).در قطب جنوب این پدیده با نام نورجنوبگان نیز معرفی می شود.

Benjamin Franklin اولین کسی بود که به شفق های قطبی توجه نشان داد. در تئوری او علت وقوع شفق های قطبی این انتقال نور در مرکز بار الکتریکی در سرزمینهای قطبی توسط برف و رطوبت شدت می‌گیرد، بود.

 زیبا نیست...؟!

بعضی وقت‌ها شبیه به پرده‌ی آویزان، یا نورهای متحرک و یا پرتوهای نور است. رنگ آن نیز تغییر می‌کند ولی بیشتر مواقع دارای سایه‌ی سبز یا صورتی است. شفق‌ها مانند پرده‌هایی عظیم به طول صدها کیلومتر از نورهای رنگی هستند در موارد نادر شفق قطبی ممکن است سراسر آسمان مرئی، از افق تا سمت الراس را بپوشاند.

شفق های قطبی معمولا باید فقط در قطب ها اتفاق بیافتند. ولی به ندرت در عرض های جغرافیایی میانی نیز دیده می‌شوند.این حالت زمانی رخ می دهد که خورشید در اوج فعالیتهای خود در چرخه 11 ساله باشد.بطور کلی با افزایش فعالیتهای خورشیدی بروز این پدیده نیز افزایش می یابد.برای اندازه گیری ارتفاع این پرتوها از دو یا چند نقطه در سطح زمین که دارای فاصله زیادی هستند به طور همزمان از آنها عکسبرداری می شود وسپس بکمک روابط مثلثاتی ارتفاع آنها می شود.

در مشتری و زحل قطب های مغناطیسی قوی تری وجود دارد و هر دو آنها کمربند تشعشع radiation belt بزرگی دارند. و شفق های قطبی به وضوح توسط تلسکوپ هابل در آنها دیده شده است. در اورانوس و نپتون نیز شفق قطبی وجود دارد.

 

شفق های قطبی در مکانی مانند زمین توسط باد های خورشیدی ایجاد می‌شود ولی در مشتری اقمار آن به خصوص قمر آیو علت وجود این پدیده هستند.

 شفق قطبی چیست؟

این پدیده همچنین در مریخ و زهره نیز دیده می‌شود زیرا زهره دارای مغناطیس درونی نیست. شفق قطبی در زهره گاهی اوقات تمام سیاره را نیز می پوشاند. این پدیده در زهره توسط باد های خورشیدی تولید می‌شود. همچنین در 14 آگوست 2004 در مریخ نیز  به ثبت رسیده است.

 



           
پنج شنبه 2 خرداد 1387برچسب:, :: 19:3
حسین و رضا

 

۱. طبع آن گرم و خشك است.


۲. انرژی بخش، مقوی قوه باه و تقویت‌كننده اعضای رئیسه بدن می‌باشد.
۳. زعفران تقویت كننده قلب و مقوی معده می‌باشد.
۴. زیاده‌روی در خوردن زعفران امكان سكته مغزی دارد.
۵. زعفران تسكین‌دهنده درد دندان می‌باشد از دمكرده آن ابتدا مزمزه كرده سپس بنوشید به خاطر داشته باشید كه باید به مقدار خیلی كم مصرف شود.
۶. كسانی كه بلغمی مزاج هستند به مدت یك هفته صبح‌ها كمی زعفران میل كنند.
۷. زعفران ضد تشنج است.
۸. دمكرده زعفران پاك كننده كلیه و مثانه می‌باشد.
۹. زعفران برای  سلسله اعصاب سمپاتیك و پاراسمپاتیك مفید می‌باشد.
۱۰. مسكن اعضای سطحی بدن است.
برای مشاهده ادامه این پست به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
۱۱. برای اختلالات ریوی و برونشیت‌های مزمن و سرفه مفید می‌باشد.
۱۲. هضم كننده غذا است.
۱۳. زعفران برای تشنجاتی كه منشأ آن تحریكات مغزی باشد مفیداست.
۱۴. برای درمان بیخوابی‌هایی كه منشأ تحریكات مغزی دارد زعفران مفید می‌باشد.
۱۵. مقدار دمكرده زعفران نیم گرم در هر یك لیتر آب می‌باشد روزی سه استكان بنوشند.
۱۶. خوردن زعفران باعث دفع اخلاط می‌شود.
۱۷. خوردن كمی از زعفران با عسل موجب تسكین دردها و سردرد می‌شود.
۱۸. مصرف زیاد زعفران باعث كم‌شدن حواس و مصرف كم آن باعث تقویت حافظه می‌گردد و ضد فراموشی است.
۱۹. برای تقویت بینایی از زعفران استفاده كنید.
۲۰. برای درمان تنگی‌نفس داخل سیب را خالی كرده و در آن زعفران بریزید و بو كنید و توجه داشته باشید كه بوئیدن زیاد زعفران موجب سردرد می‌شود.
۲۱. مصرف زیاد زعفران باعث خنده‌های طولانی می‌گردد كه در انتها موجب مرگ می‌گردد.
۲۲. ابوعلی سینا برای رفع كندی ذهن تركیبی از زعفران، كُندر و عسل تجویز می‌نمود زعفران یك گرم، كندر ۱۰ گرم، عسل ۱۵۰ گرم را مخلوط كرده روزی یك قاشق مرباخوری میل شود.
۲۳. خوردن یك لیوان شیر سرد با كمی عسل و زعفران باعث تقویت ذهن می‌شود.
۲۴. برای خرد شدن سنگ كلیه از شربت زعفران و عسل استفاده كنید یك گرم زعفران را در ۲ لیتر آب حل كرده سپس با عسل به صورت شربت درآورده هر ۶ ساعت یك لیوان از شربت میل شود شربت نباید زیاد سرد باشد منظور در هوای آزاد نگهداری شود نه در یخچال.
۲۵. برای ورم كیسه صفرا از شربت زعفران با كمی گلاب میل شود.
۲۶. در گذشته از زعفران برای سرفه و سیاه سرفه نیز استفاده می‌كردند.
۲۷. برای درمان بیخوابی و سردردهای شدید روغن زعفران را به پیشانی خود بمالید.
* طرز تهیه روغن زعفران: ۱۰۰ گرم روغن كنجد با ۲ گرم زعفران مخلوط كرده چند روز بگذارید بماند و به هم بزنید  سپس صاف نموده استفاده شود.
۲۸. برای درمان تشنج می‌توان از شربت زعفران استفاده كرد.
۲۹. برای محفوظ‌ ماندن خواص آن، زعفران را دور از نورنگهداری‌كنید.
۳۰. مصلح زعفران سكنجبین و انیسون می‌باشد چنان‌چه زیاد مصرف شد از این مصلح می‌توان استفاده كرد.
۳۱. امام علی‌النقی(ع) فرموده‌اند: برای درمان مالاریا فالوده‌ای از عسل و زعفران به بیمار بدهید و سعی شود كه در آن روز بیمار غذای دیگری نخورد، مقدار مصرف زعفران نباید بیشتر از یك گرم در روز باشد.
۳۲. زعفران جریان خون را سریع و آسان می‌نمایاند.
۳۳. زعفران بی‌نظمی در قاعدگی را برطرف می‌كند بعد از پاك شدن به مدت ۷ روز از شربت زعفران استفاده شود و در دوران قاعدگی از مصرف زعفران خودداری شود.
۳۴. شربت زعفران دانه‌های سرخك را سریع بیرون می‌ریزد.
۳۵. برای درمان نازایی ثعلب و كمی زعفران را آسیاب نموده، مخلوط كرده به صورت اوول شب هنگام خواب در دهانه مهبل بگذارید.
۳۶. برای لكه‌های ریز نیم گرم زعفران، ۲۰ گرم نشاسته، عرق برگ چنار به اندازه‌ای كه كافی باشد خمیر كرده به صورت ماسك روی صورت بگذارید.
۳۷. برای درمان درد چشم كمی زعفران را با زرده تخم‌مرغ مخلوط نموده به چشم بكشید.
۳۸. برای درمان سخت‌زایی از شربت زعفران استفاده شود.
۳۹. برای درمان آبریزش چشم و ورم گوش ضماد زعفران بسیار مؤثر است.

 



           
پنج شنبه 2 خرداد 1387برچسب:, :: 18:58
حسین و رضا

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی ها و آدرس baradarandalton.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 54911
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

Up Page
این صفحه را به اشتراک بگذارید

<



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

.

خطاطي نستعليق آنلاين http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/global/world_28/22924.jpg